Sunday, October 17, 2010

Tag from Kak Mimah

Daku telah di Tag oleh Kak Mimah, akak Bristol-Birm..
1. Apakah benda dalam hidup paling penting dalam hidup anda - mama saya, ayah saya, adik-adik saya (kasim + sabariah, latifah, lomu, drama queen & botak) dan anak buah saya (yang gembo-gembo itu).
lana gembo-gembo

2. Benda yang terakhir anda beli menggunakan duit sendiri? - Blackberry curve 8900 yang sengal macam keji. sudah dihantar pulang ke malaya untuk diperbaiki.
3. Dimanakah tempat anda melangsungkan perkahwinan dan tema perkahwinan idaman anda? - di mana ada saya, bakal suami dan tok kadi, boleh saja. majlisnya? simple tapi nak jemput semua saudara mara dan kawan-kawan rapat dan kenalan.
4. Adakah anda sedang bercinta sekarang? - not yet.
5. Berapa lama anda akan mencintai suami anda? - sampai syurga

6. Novel/buku/majalah yang terakhir anda beli? - nottingham post. dulu namanya evening post.
7. Di manakah anda selalu berjumpa dengan suami anda? -

8. Apakah nama penuh anda? - siti nur aliaa roslan
9. Antara mak dan ayah mana yang anda lebih mesra? - mama
10. Namakan orang yang betul-betul anda ingin jumpa dalam hidup anda? - Dr Spencer Reed (Criminal Minds) yang ada beberapa PhD (including in physics, psychology, engineering, etc). 

11. Adakah anda basuh baju anda sendiri? - ya

12. Di manakah tempat yang betul-betul anda mahu pergi? - Turkey 

13. Pilih satu, peluk atau cium? - peluk (tapi aku tak suka dua-dua)
14. Beritahu 3 benda tentang orang yang tag anda? - gemar memasak masakan kegemaran beliau, sedang melengkapkan PhD beliau, di Malaya beliau duduk di Kuching.


15. 5 benda yang anda sayang sangat dalam hidup anda?
- Handphone Norkiah E71 saya serta semua gadjet-gadjet saya (camera, ipod, psp, laptop, netbook, handphone-handphone saya termasuklah blackberry yang sengal lagi keji itu).
- camping gear saya
- kasut-kasut saya (latifah, ko jaga tak kasut-kasut aku tu?)
-dah tatau ape dah

16. 5 lagu yang anda suka dengar?
- cahaya, senyum & rindu - by julie & lomu (composer - izzad izzuddin, lyrics - Dr Mama)
- us against the world - westlife
- when ur gone - avril lavigne
- sampai syurga - faizal tahir
- thank you for loving me - bon jovi

17. Bilakah tarikh lahir anda dan di manakah anda menyambutnya tahun lepas? - 15 october. tahun lepas dinner with the whole family at Nandos (mines) + karaoke sampai habis suara.

18. 5 orang blogger yang anda mahu tag.


19. Cerita sedikit tentang blogger pertama yang anda tag
beliau ialah adik ipar saya yang walau banyak mana makan pon tetappppp kurus juga. ini yang saya jeles. walaupon sudah bersalin, tetap selim melim juga. saya panggil dia sabariah kerna suami dia (adik aku ler, aiman) saya panggil kassim. kassim selamat kan kawen dengan sabariah. bla bla bla. lagi satu sebab anak dia, Lana ialah gembo-gembo. saya geram. 

3 comments:

DeLancrettLurpak said...

terima kasih kerna buat tag mcm kilat!!! hehehe.. dah mkn lom nando's kat sini?

orang said...

aku juge suke dr reed!
smart + cute ok!

aliaaroslan said...

cik lurpak - belum lagi. notts tadak yang halal. tapi dah buat versi sendiri aje. sodap jugak pasal ada sos nandos. jadi la kan. ihiihi

orang - definitely. he is a talented actor & model