Tuesday, October 19, 2010

kopi

dulu masa kat upm, aku rajin order teh tarik. bukan sedap pon teh tarik kat maulana tu. tapi macam cool aje bila orang tu amek order, kita cakap nak teh tarik. tapi, kalau tengah hari buta, aku suka order nescafe ais. tapi kalo nescafe ais tu ais dia dah cair, dah rasa tak sedap. sejak masuk ikram, aku start order nescafe tarik bila pegi breakfast kat atuk. nasiblah abang tu buat sedap gila. tu yang order hari-hari tu.

sampai kat sini, kne buat nescafe panas sendiri. tapi aku rasa lebih sihat kot pasal pakai fresh milk instead of susu pekat. minggu lepas mama belikan nescafe cappucino untuk aku. tapi tak feeling lah kenapa entah. tapi aku blasah jugak minum aje.

tapi, macam mane lah orang amerika boleh minum kopi tanpa gula? tak pahit kah?

semalam pegi hyperama, cari sotong udang segala. dia style makro, gudang. ada la jual nescafe. tapi nescafe sampai sekilo tu, kalo aku beli, tahun depan belum tentu habis.

3 comments:

Mak Su said...

eeiii, maksu tak reti ler minum tanpa gula... macam makan ubat periuk! ;P

lalink7 said...

cik ALiaa..one of my friend baru balik dari obersea n guess whut..die dah tersuka makan kopi tanpa gula..oooooooo tidak....mst org amerika tidak ada yg kncing manis..hehe

aliaaroslan said...

maksu - saya pon sama tapi tak suka manis sangat. lite-lite aje ok..

lalink7 - ada fact pasal americans : rakyat dia adalah rakyat yang paling ramai obese dalam satu dunia ni. diorang minum kopi memang tak letak gula, tapi makan fast food, macam macam buah. kesimpulannya, bersederhana aje..