Tuesday, October 19, 2010

rahsia

banyak rahsia sejarah aku duk asrama yang baru mama aku tau. mintak hampun ya buk..

tapi jangan risau, mandi kat kolah ialah secara berjemaah. so takde lampu pon ok aje..

kene buli tu biasa lah. mane-mane asrama pon kene. tapi nasib baik tak kene buli stok yang kene pukul ke hape.

kenapa tak ngadu dengan warden? sebab orang yang membuli ialah sangatttttttt baik dengan warden.

tapi bende paling best kalo duk asrama ialah bila balik rumah, asyik tido aje kerjenye. maklumlah, duk kat asrama kan tak cukup tido.

tapi, satu bende yang menjadi rekod ialah, aku tak pernah bawak balik baju kotor untuk dibasuh di rumah. sebab aku malas nak angkut beg segala. perangai tu membawak sampai masuk kolej kat uitm. masa duk rumah sewa kejap aritu pon, kalo balik rumah mama, memang tak bawak balik baju tuk basuh dengan mesen. aku akan basuh, settlekan suma. baru pulang ke pangkuan bonda dan ayahanda.

baik tak aku?

3 comments:

Momoe said...

haha tringt kak shafa n kak ain yg citer g umah aliaa bwk bju koto camping. pastu dpt lak g mms! hardcore la u ols!

orang said...

aku merasa gak tido dorm walaupun aku outsider...
time orientasi n perkampungan ilmu...
time orientasi aku igt lg, ade ke kak fifah ke kak fidah...hm, aku x igt namanya, suh bdk2 2nd intake turun bawah...ko tau mcmane die kira, 50, 49, 48, 47, 18, 34, 7, 11, 1! ...
akhirnya aku lmbt juge...maka aku n member2 laen kena denda 'naek motor gi kajang'...iaitu berdiri dgn kaki sebelah sambil bongkok n kedua2 tgn ke depan...
adeehh...pengalaman...
owh yea...time aku duk hostel kat maahad, aku x membasuh...aku masukkn dlm plastik hitam n basuh kat rumah....hehe...
akhirnya aku digelar santa claus sebab heret beg plastik hitam sikit punye besar....hahaha...

julie^beth said...

momoe - itu zaman hardcore pegi duty. ada sekali tu, balik dari program anak angkat, rest sehari n esoknya terus pegi kursus MMS kat dungun. gila tak?

orang - santa clous pon santa lah. janji takyah basuh kain ye tak. tapi aku jenis malas nak bawak balik. pasal malas nak bawak beg. selalu balik rumah lenggang kangkung aje. hehe..
ko batch mana ye?