Friday, October 22, 2010

post office

sepajang datang balik ke notts, tadi baru first time ke post office di hyson green. selalunya lalu depan deretan post office + kedai-kedai bersebelahan ialah naik kereta. bila naik kereta, kurang lah sikit nak concentrate pada setiap kedai.

tadi jalan kaki. mula-mula tak plan pon nak masuk ke post office tu sebab takde urusan. tapi bila lalu depan post office tu, sangat terharu sebab kat display area cermin depan post office tu ada didisplay frame ayat al-quran, dan macam-macam lagi yang bercirikan islamic.

oleh kerana aku berasa curious, terus masuk ke post office tu. memang lain dari the last time i went. (that was how many years ago). yang jaga kaunter pon orang pakistan. yang jaga kedai sebelah tu pon pakistan dan banyak lagi barang-barang yang dijual bercirikan islamic. ada jugak barang-barang basic yang  boleh dibeli kat newsagent (kedai runcit) biasa macam paper cups, periuk kecik, etc.

memang area hyson green dan semakin ramai orang pakistan. nasib baik majority masih mengekalkan ciri-ciri islamic, meaning tak lupa asal usul. sebab ada jugak yang dah lupa diri pasal dah lama sangat duk sini.

harap-harap negara kita yang memang Muslim country boleh mengekalkan ciri-ciri islamic + ada budaya kita yang bagus bagus tu.

0 comments: