Friday, October 1, 2010

cili

chef : adik, tak makan pedas ke?

aku : makan. tapi kalau cili api saiz besar, takut nak makan. kalo blender, memang makan (padahal same aje kan konsepnya, pedas).

doktor : alah, tak pedas pon. dah gigit dah tadi. tak rasa ape pon.

aku : ha? yeke? aiyokk. tapi takut la nak makan. nak pedas dia aje boleh? (sambil pandang chef)

chef : kne la gigit. takpe dik, next time uncle buat cili hitam ok.

doktor : tak pedas pon. cuba la gigit.



sampai sudah aku tak gigit pon cili api dalam sup sedap gila tu.

jagung rebus makan, air jagung tak minum.
cili api kalo diblender utk buat cili hitam, makan. tapi cili api sebijik tak makan.
ikan bilis sambal makan, ikan bilis goreng aje tak makan.
kalo susu letak dalam cereal, minum. susu sahaja tak minum.
tomato mentah makan, tomato letak dalam sup / dalca (ade ke?) tak makan.

kesimpulan : aku memang mengada.

5 comments:

Shiema said...
This comment has been removed by the author.
Shiema said...

mengada sungguh ni:)

Dr Singa said...

siapaaaaaaaa lah jadik laki ko ni nanti...
:)
moga dia penyabar..
:)

DrNotts said...

aku setuju doc singa. muga dia sangat penyabar sebab budak ni memang mengadas

aliaaroslan said...

kak shiema - mestilah. bila lagi kan. haha

DrSinga - aminnn..

nottingham mama - rasanya penyabar kot.. mwahahaha