Saturday, July 7, 2012

Seoul, Korea : Day 6 - Namdaemun Market

untuk ke Namdaemun Market, dari City Hall tu ambil subway line No. 1 dan turun di Seoul Station. di Seoul Station tukar ke subway line No. 4, turun di Hoehyeon station. ambil exit no. 5 dan akan terus keluar ke Gate 6 of Namdaemun Market. tapi aku keluar di exit no. 2 so jumpa Gate 2 of Namdaemun market. sama je masuk ikut mane pon, janji dapat masuk ke market. agak payah nak take time untuk ambil gambar di sini since ramai gile orang. tapi aku sempat snap sikit. 


nak beli ape? semua ada . from kasut ke baju ke topi ke makanan. all kind and types. ada penjual yang sedikit sombong bila kita just tanya harga tapi tak beli. ada peniaga yang ok je, siap nak kasi discount lagi. tabahkan hati. jangan lari budjet ok!

aku just survey harga barang, tengok-tengok dan beli t-shirt korea aje. for diri sendiri dan for souvenir. 




then aku turun ke Namdaemun underground shopping centre. takde ape yang aku minat sebab banyak barang antik. 



lepas tu terus tunggu bas di tepi Namdaemun market, dan terus balik rumah.

hati riang gumbira =)

0 comments: