Tuesday, July 24, 2012

Iftar 2/2012 - layan sambal kentang

kami berbuka berempat, Mother, Widad, Mamat dan aku.

petang tu Mamat and his twin, Widad ke bazar untuk cari apam tepung gandum untuk Mother. tapi takde. so diorang beli the next kuih in line, yakni kuih cara manis.

suruh diorang beli RM4, tapi tak cukup so diorang top up dengan kuih gelang.

kuih cara manis tak cukup masak. so tak habis pon kami makan. kuih gelang tu ok, sedap.

aku masak sambal kentang. ada lebihan kentang dalam fridge, kupas kulitnya, potong nipis wedges dan goreng sampai garing. lepas tu sambalkan.

Mother dan Mamat kata layan betul sambal aku tu. Widad? dia ape tau. makan je non-stop! sia-sia je kau diet, Widad!

kuih gelang + cara manis

air longan

licin sambal aku ni. alhamdulillah
kami panaskan lagi ayam bakar semalamnya, dan kailan ikan masin semalam. masih rangup lagi kailan tu.

sodap! masak sendiri di rumah memang puas hati. lagi-lagi kalau makan dengan family. kalau sorang, konfem aku beli je. hahaha, dasar pemalas kan.

0 comments: