Saturday, August 7, 2010

teater : ayu si puteh

alkisahnya aiman dan rakan-rakan (semua staff) dari fakulti bahasa moden dan komunikasi (fbmk) UPM telah giat berlatih teater, untuk jadi wakil universiti, pertandingan teater antara universiti Malaysia.

sebagai menjadi pompom girl yang berjaya bersama semai, miza dan mama + student mama, kami pon pergi la ke panggung percubaan UPM untuk menyaksikan teater yang dipersembahkan.


aksi bosan ini dirakamkan ketika menunggu teater tersebut bermula. ada jugak aksi-aksi student menginterview dekan dan pensyarah yang hadir untuk tujuan dokumentasi. dekan pulak dengan sporting, hadir memberikan galakan dan sokongan kepada team fbmk. sorry to say, sangat sedikit bilangan pensyarah fakulti yang hadir memberikan sokongan. yang nyata dekan fakulti dan ketua jabatan bahasa melayu dan beberapa pensyarah lain. pada pendapat aku, kalau dekan boleh datang, dekan, orang yang paling busy dalam fakulti tu boleh datang, apasal ko yang jadi watak biasa tu tak boleh datang kasi sokongan? oppss.. sorry yar! tersound pulak.


aiman, memainkan watak antagonis. tapi die memang camtu pon real life, so bak kata si Ida, it comes naturally. huahahahahaa.. i mean aiman ni tegas, bersuara kuat. so seswai la bawak watak tu.

mama bersama Dr Jusang (belakang), pengarah teater dan RR (rizal razak)

husna, my x-student sebagai MC for the day


dengan abg helmi

sha, ida dan kawan ida - staff yang memberi sokongan

acara wajib - lepas habis teater mestila nak bergambar dengan props..

Dr Arbaie', ketua jabatan bahasa melayu



menunggu mama di hall

ida, miza, aiman, aku & iskandar

diorang memang terel gila berlakon! tabik springgggg.. tahniah kerana dapat nombor 3 secara keseluruhan.

kalo tak salah aku, last aku berlakon teater ialah masa aku darjah 5 ke 6, wakil sekolah aje. kalo sekarang nak berlakon, ntah pandai ke tak. kene pergi audition la nampaknya. mane tau boleh jadi watak tempelan (tukang sapu ke...) untuk teater erma fatima or hans isaac yang seterusnya, kan..

0 comments: