Friday, August 6, 2010

konvo

mestilah bukan konvo aku kan. nak konvo PhD lambat lagi. paling awal pon lagi 2 tahun, insyaAllah. doakan ye..

ni nak cerita ceriti pasal konvo kat kliuc la. tadi kitorang, geng lecturers, pegi ambil jubah. biasalah, mesti lecturer yang lebih excited dari students yang sebenar-benar akan konvo kan.

menjadi salah sorang ahli senate kliuc, aku dan beberapa ahli senate yang lain dapat jubah warna lain sikit dari lecturers yang lain. esok bila aku ambil gambar nanti aku tunjuk eh. jubah ahli senate dah di-custom made, diorang dah ukur haritu. so ahli senate dapat jubah yang dah siap digosok, haruslah lecturers lain jeles. dengar kata orang atasan jugak, jubah ni dapat terus. yeke? ntah.

aku dah konvo 2 kali, di 2 universiti yang berlainan. feeling die memang totally lain daripada kalau kita kerje masa konvo. dulu aku pernah duty pbsm masa konvo di uitm. memang lain dengan feeling masa diri sendiri konvo. kat upm pulak scene die lain. feeling lagi lah lain sebab mama ialah duduk depan sekali, kat kerusi staff akademik dan aku orang pertama yang naik pentas. tak ke nervous tahap dewa yu ols?

anyway, congrats to all students.

Knowledge is something that nobody can take away from you.

1 comments:

Mak Su said...

wow! sronot konvo2 ni... tapi maksu dulu grad tak dak jubah, kita pakai baju raya jer, ahaks