Tuesday, August 3, 2010

Lagu

Bekerja dengan composer lagu dan music editor, memang satu pengalaman baru yang cukup menghiburkan. Aku ingat kerje engineering, surveyor dan lecturer dah susah dah. Tapi diorang punya kerje pon mencabar jugak.

Ko nak suruh orang menyanyi dalam studio supaya ko boleh rakam suara die. Dapatnye time nak suruh die nyanyi tu, penyanyi tu nervous tahap dewa, tak ke berkurun ko nak tunggu die kurangkan nervous? Kene guna teknik "saiko" pengajaran ke-8, barulah boleh convincekan penyanyi tu untuk suruh menyanyi. Tapi kalo tak dapat jugak keluarkan suara, kene guna kaedah lain la nampaknya, which yang mane ada diajar kat mane-mane university pon.

Tapi setiap pekerjaan ada orang yang sangat mahir dalam bidang-bidang tersebut kan. Aku, kalo ko suruh mengajar, depan 100 student pon, insyaAllah boleh. Tapi cuba ko suruh aku buat silap mata magic show macam Mawi tu (eh, kenal lagi tak mawi?), serius, aku tak boleh punya.

Serius aku respek gila orang yang berani mencuba pekerjaan yang tak tentu pasang surut arena ni kat Malaysia. Ko boleh involve dengan arena ni, tapi hati kene kental, semangat kene kuat dan niat mesti baik. Kalo ko niat nak hancurkan periuk nasi orang, nescaya periuk nasi ko pon ko tak tentu lagi dapat beli. Eh, memandai aje aku kan. Tapi, just remember, what goes around comes around.

Apasal super sejuk kat office ni harini.

1 comments:

DrNotts said...

hati dah tak ada di malaya ke? ejaan melayu pun berterabur. ok, lets blame the sejuk.