Wednesday, July 22, 2015

Semalam punya buka puasa punya cerita

Semalam aku dan mother dah start puasa. Masuk harini dah 2 hari. Mother plan nak puasa straight. Aku pulak esok dah start kerje, konfem nak ngopi berjemaah bersama officemate. So aku plan nak puasa lompat-lompatlah. 

Anyway, semalam first time buat brownies. Pakai bekas buat. Walaupon rupa dia macam kena hentak kat atas tu, tapi rasa dia sodap gilooo. Mother puji sedap. Well, mother ialah semua yang aku masak confirm puji sedap. Pastu mamat lak makan brownies tu non stop. Maksudnya sedap la kan? 


Then semalam mother masak ketam masak rose. Ini terpaling sedap. Kami settlekan semua ketam semalam. Kuah dia simpan dan kami makan dengan speghetti untuk buka puasa harini.slrppppp!!!


And, mestilah ada sayur kan. Aku goreng bayam, pastu kacang panjang tu jadi ulam, which yg aku makan dengan acar buah jadi superb rasa dia. 


Haaaa kat bawah ni pinggan aku...


Terasa-rasa kesedapan ketam masak rose ni.. Haritu mother buat pakai soft shell crab, so boleh makan semua skali. Kali ni kne menggunakan skill makan ketam yang berjaya. Settle semua ketam,  dengan sepit dia skali aku berjaya kopek kulit dia dan dapat makan isinya. 


0 comments: