Tuesday, July 21, 2015

Moment punya cerita

 Moment ialah kucing yang berwarna oren + putih yang dah berlegar-legar kat depan rumah aku since sebelum ramadhan.

Suddenly...

2 minggu lepas, pada satu pagi yang hening sedang aku kelam kabut nak pergi office, aku bukak pintu rumah, rak kasut aku bersepah dan moment ni tengah duduk kat sudut dinding dekat pintu masuk rumah aku. Rak kasut tu memang port dia suka landing.

Biasanya aku akan angkat dia keluarkan. Tapi sebab aku tengah kelam kabut, aku pon biar je dia dan suruh dia keluar sendiri nanti (port dia in between grill dan pintu rumah).

Bila aku balik kerja je, barulah nampak anak-anak dia - moment dah beranak!


Anak-anak dia 3 ekor. So discuss punya discuss (dengan mother dan alim), kami kasi nama anak-anak dia Abba, Westlife dan Shoshi.

beberapa hari kemudian
Aku ialah takut nak pegang anak-anak dia untuk ditransfer masuk ke dalam kotak. So mother came to the rescue. mother yang angkat anak-anak dia masukkan dalam kotak tu.


kami belikan makanan perisa tuna untuk moment

kadang-kadang dia boring duduk dalam kotak so dia landing je depan pintu bagaikan tuan rumah

masa ni mane entah merayap si moment tu

tempat makan dan minum baru moment

tidur berjemaah
Semalam pagi, masa nak keluar rumah, kotak dah kosong. moment dengan anak-anak dia semua takda. manelah dia angkut anak-anak dia tu. 3 trip tu nak kene buat.

Semalam masa balik dari celebrate birthday maisarah, jumpa moment kat bawah. dia ikutlah aku naik ke atas. tapi anak-anak dia takde. mane lahhhh ko sorok anak-anak ko moment oi.. tapi, seperti biasa, makan haruslah berselera.

0 comments: