Friday, July 24, 2015

Moment dan kawan baru

Semalam, balik dari kerja, masa aku tengah jalan nak menuju ke rumah, dengar kucing mengiaw. Ingatkan si moment, mane tau makanan habis ke. Tapi moment dia mengiaw lembut. Ni mengiaw kuat dan garang.

Sampai ke depan rumah, muncul seekor kucing warna hitam putih. Mengiaw bersungguh-sungguh. Aku pon masuk rumah, ambil makanan kucing dan letak dalam bekas. Letak luar rumah. Bersungguh-sungguh dia makan. Pastu aku ambil air. Letak sebelah bekas makan. 

Aku saje asingkan yang moment punya dengan dia punya. Nanti gaduh pulak. 

By the way, kucing ni rasanya lagi tua dari moment tapi dia kurusssss pastu kotor sikit. Macam moment ni memang rajin mandi agaknya, bulu putih bersih. 

Lepas tu aku pon masuk rumah. Tak lama lepas tu, nak ke rumah mother. Aku tengok bekas makanan kucing tadi dah kosong, air pon habis. So aku tambah. 

Pagi tadi aku tengok dah kosong jugak so aku tambah. Tapi balik tadi bekas kat luar dah takde. Aku rasa mungkin cleaner dah cleankan dengan bekas tu sekali. Ni nak kena cari bekas lain dan letak kat tempat strategik. 

Bekas makanan moment seperti biasa, dia aku tak nampak lagi kelibat harini tapi makanan berusik la, bermakan. 





0 comments: