Monday, July 27, 2015

berjalan raya...




Semalam aku berjalan raya. Tapi keluar rumah agak lambat, dalam pukul 12pm macam tu. First destination, ke rumah Aimi di Sungai Merab.

Haaaa Aimi ni, kenal dah lama. Mula-mula kenal kat blog, aku follow blog dia (blog Aimi) dan dia follow blog aku. Lamaaaaaaaaa lepas tu, masa aku ke Japan, barulah tau yang Aimi ni common friends dengan Shah dan Eda (Japan trip gang). Dia dulu sama office dengan Shah dan diorang kan engineer semuanya, haruslah kenal mengenali. So dia pun invitelah kitorang ke open house rumah dia, tapi Shah dan Eda tak dapat join. So aku menyerang secara solo. Ewah.

Sedap kemain semua food yang dihidang!!! Aku makan pulut kuning dengan rendang, lepas tu bubur durian dengan roti jalan. Aummmmm. Settle makan semua, haruslah bergambar bersama Aimi.





Lepas tu, nak pergi ambil ili kat rumah dia kat seksyen 7 bangi. Tumpang solat zuhur jugak. Sekali, dapat makan puding custard fruit cocktail. Sedapnyeeeee!!!


Settle semua, kami pon bergeraklah ke Teluk panglima garang, rumah Ain. Biasanya kalau sorang dah drive kereta, tol sorang lagi bayar. So aku drive, ili bayar tol. And vice versa. Go Dutch katanya! (tong-tong lah).

Lepas adegan dengan acik MLM (my previous post), borak lama lagi dengan Ain. Sampai tertidur-tidur anak dia. Hahahaha. Sebelum balik, marilah bergambar bersama Ain!!!



Balik dari rumah ain, kami terus ke Bangi gateway. Solat asar dan ngopi di Gloria Jeans. Sebab tamak so aku order caramel latte large lagi. Amekkaw, 4 kali pergi toilet. Caffein kan drain water dari dalam badan. Jenuh malam tu minum banyak-banyak sebab harini puasa.

Balik dari hantar ili kat rumah dia, aku pergi rumah mother. Ada sambal udang petai pulakkkk, maka makanlah lagi nasi dengan sambal udang petai mother masak. Dengan alasan penyedap hati, nak puasa harini.

Lepas borak-borak bagai semua dengan mother, aku pon pulanglah ke gagang. Berkemas, mandi, solat, refill makanan moment, bla bla bla, dan tidur... Nasib baik terjaga sahur.

0 comments: