Sunday, December 5, 2010

percayalah sayang

ye, inilah saya. beberapa ketika dulu...

buat kerja survey kat kuala sungai baru, perlis

nak pegi beraya


pangkor

camping lagi

masa tu, tak percaya yang saya ialah sangatttt besar lagi gemuk. kerana kununnya tak terasa ada apa-apa masalah pada diri sendiri. DrNotts dah berapa juta ribu billion gezillion (eh, ada ke perkataan ni) pesan, jaga diri, jaga makan, exercise, etc. saya kekonon confident aje, yang saya ialah sihat.

sekali koooooo, dari tak kene asma, jadi kene. dari hidung dua-dua boleh berfungsi secara baik, jadi kejap-kejap sebelah tersumbat la hape la.. sampai ada sekali, sengih record masa saya tido. pergh, berkeroh bagaikan CikguLan. CikguLan takpe la kan, beliau memang sejak azali berkeroh, lagipulak lelaki (standard kan lelaki berkeroh?). bila pegi camping dengan kawan-kawan, mesti tanak ikut jungle trekking kalo trek lebih dari 20 minit. asyik nak berkubang dalam sungai aje (best tau, sejukk. eh..).

tapi, bila tengok gambar sendiri, sendiri terkejut. salahkan camera dan angle orang yang ambil gambar. siap salahkan photographer lagi (hampeh kan?).

trimas kepada DrNotts aka mama yang tidak putus harapan.

cumanya, agak sedih kerna dikala menghadiri ujian PAC untuk PTD, direject kerna badanku yang terlampau sihat. orang yang duk pengsan masa ujian fizikal, lepas pulak stage tu. aku yang buat semua ujian fizikal tu dengan baik (aku rasa la) tak lepas. mungkin diorang takut aku tak muat baju yang bakal dibekalkan kot. takpon takut over budjet kalau pilih aku, yelah, kne supply makan lebih, baju pulak orang lain buat 4 meter aku kene 5 meter. eh.. takpelah. takde rejeki kat situ..

moral : jom makan kit kat!!

16 comments:

HLiza said...

Eh Kuala Sungai baru tu kampung cik abang saya!
So, apa rahsianya dah slim sekarang ni? Sekarang nampak lebih mudalah dah slim..

DeLancrettLurpak said...

Masa tu maximum berat Aliaa berapa? Ok, sekarang saya sudah kena start balik diet ringan2.. lagi setahun lebih mau abis PhD, means setahun lebih sebelum nak pregnant. kena kurus sikit sebelum pregnant.. tolong!

Huda Ramlee said...

samalah, cuma aku dulu halus mulus, makan tak jaga sampai debob jadinya.jalan sikit dah mengah2.tido pun berkeroh.nak diet sampai sekarang tak kesampaian lagi haishhh...

♥ Izzah Marzuki said...

hehe..takpe aliaa, skang dah slim! bagus bagus! nanti bile muke pun da kurus & tirus, awwww lagi mantap! hehehe

h4ni3 said...

haaa... stop..!!
pasni jgn masak sedap2 lagi
hihi

aliaaroslan said...

kakHLiza - saya buat kerje survey kat dari alor star sampai sempadah perlis-thailand 2 bulan..

aliaaroslan said...

kak mimah - marilah kita berdiet secara sihat! hehe.. saya pon nak kene turun lagi ni, sampai berat ideal.. now Dr kata dah ok dah. tapi nak lagi.. hehe

aliaaroslan said...

huda ramlee - diet tak susah. nak disiplin yang susah. ya, aku faham perasaan ko. huhu~ mari berusaha!

aliaaroslan said...

kak izz - thanx kak izz. tapi ada kawan cakap, kalau muka aliaa kurus dan tak comel. so kena kekalkan muka bulat agaknya ni. hehe

aliaaroslan said...

drhanie - masak sedap2 takpe, kasi orang lain makan. haha..

Ribbon and Circus said...

aliaa, ni memotivasikan saya tuk trus berdiet.. dah nak sebulan x mkn nasik..berat pun dah nak 6 kilo ilang.. hehe aliaa dah ok dah skg, dah slim.. maitainkan aje..

Momoe said...

xpe xde rejeki jd ptd, ade hikmahny.

tetibe rase nk menari atas dancing mat. tp kne bersihkn habuk dulu la.

aliaaroslan said...

kak ribbon clown - nak slim dan naikkan badan ada caranya. nak maintain yang berdarah bijik mata ni. nangis2.. huhu.. alhamdulillah.. marilah kita berdiet secara sihat!

aliaaroslan said...

momoe - tetiba nak tengok ko berdancing atas dancing mat. takpon nak join skali la. nanti ko beli lagi satu eh. pastu kita lawan.

Cik Nila said...

proud of you la cik kak.. hehe.. makin cun!! keep it up bebeh.. summore, zaman dolu2 mmg best nak igt kan? hehe.. take care.. =D

aliaaroslan said...

kak melin - thanx kak. u take care too..