Saturday, December 25, 2010

melawat rakyat : Cadbury World, Nottingham

melawat rakyat : intro
melawat rakyat : Sherwood Forest, Nottingham
melawat rakyat : Old Market Square, Nottingham

pagi-pagi breakfast kitorang blasah teacake bakar sapu butter. sedap gila ok! air panas layan diri punya konsep, ada yang nak cappucino, hot chocolate and nescafe panas (aku la tu!). siap egg mayo sandwich untuk bekalan dalam perjalanan.

lebih kurang hampir pukul 9am, kitorang memulakan perjalanan menuju ke Birmingham. nak ke Cadbury World!!! kat uitm dulu, aku duk pegi kilang cadbury masa sale aje. beratur panjang gila ok! berpeluh segala. kat Birmingham, snow turun lebat betul. tebal jugak. nasib baik main road kat town dia dah tabur garam. tapi nak masuk ke cadbury world punya jalan tu still kne drive hati-hati. aku sepagai supir yang berjaya, alhamdulillah selamat drive membawa penumpang ke Birmingham, Stradford, Warwick dan kembali ke Nottingham. Alhamdulillah.

paling best skali, aku bawak camera panasonic lumix TZ7 DrNotts. tapi tertinggal bateri kat tempat charger ok! pasal malam sebelumnya chargekan lepas download semua gambar-gambar kitorang ke sherwood forest dan nottingham town. dahla samsung ST550 aku punya tak bawak sebab dah bawak satu camera cukup la kan. nasib baik zana memang bawak camera dia. so for that day, we have to settle with camera zana (sungguh berjasa) dan camera phone masing-masing.

kat depan toilet pon nak ambil gambar kan


dalam toilet pon warna purple!


birmingham sebelah notts aje, tapi notts tak snow-snow lagi

kitorang tak masuk pon. pegi shopping aje dan makan ice cream!



kalau lampu kat coklat atas tu on, konfem menarik
seperti biasa aku kalo shopping, aku kutip kutip kutip terus bayar. aku bukan jenis belek-belek punya style. so aku pon ambil gambar diorang-diorang yang duk masih memborong lagi. 

shoping



hasil shopingan

ada city of birmingham punya brassband main lagu christmas

even sejuk pon, makan ice cream tetap makan!


zan dan untie aje tak makan ice cream.


we were here!






ada yang takde kat pasaran. so aku beli. ada yang ada kat pasaran pon aku beli jugak. satu aje yang takde dalam gambar, cadbury hot chocolate pasal dah buka dan buat air!
settle semua, kitorang teruskan perjalanan ke Stratford. patutnya setengah jam dah sampai dari Birmingham ni tapi sebab jam (for some reason), it took us a bit more time.

2 comments:

DeLancrettLurpak said...

Kami dok Birm last year, tapi tak penah pi Cardbury World, padahal sekangkang kera je dr Univ.. hahahha

aliaaroslan said...

kak mimah - kitorang pon singgah beli2 aje kak sebab ada member kata tak berbaloi bayar mahal nak masuk tengok dalam tu (13.90pound) sebab tak best langsung.

nape tak stay birm kak?