Saturday, December 25, 2010

luncur ais

budak botak yang demam kekonon gagah lagi perkasa, memaksa diri dan kami semua untuk membawa dia bermain luncur ais. outdoor ice skating ni macam dah trend for the past few year di nottingham ni, menjelang christmas.

budak demam pakai berlapis-lapis

mari bergambar bersama polis berkuda. i mean, kuda aje.

mari jakun secara beramai-ramai

seronok gila ambil gambar syok sendiri pakai samsung ST550 ni..


snow man ada tangan hitam


sengih & botak aje main ice skating.

beratur nak ambil skates


kasi kasut sendiri, baru dapat skates

ramai worker dia. beratur tak lama pon.

takde unsur excited pon. aku aje lelebih over nak ambil gambar diorang.

budak rosie cheek control nak sengih la tu

control kesejukan ke?

sila balancekan diri anda


sapa nak join pegi tengok concert westlife? jom..

yang parents boleh sumbat anak dalam kreta kecik n tolak. yang baru belajar diorang kasi penguin, so boleh hold on supaya tak jatuh


 

staff ada 3 orang yang standby, termasuk sorang coach dari nottingham ice arena. yang besi tu pon diberi untuk guide budak-budak yang baru belajar. budak-budak je, mak pak budak tak yah. kalo tergolek, nasib.
 

penat kah?

kami yang setia menanti sambil beku

buang masa

selesai sudah. jalan cepat-cepat pegi starbucks

ramai gila orang masih shopping

budak demam baru lepas makan obat dan dapat signature hot chocolate starbucks.
puas hati dapat toffe nut latte starbucks.
saje je aku malas nak tunjuk skill main ice skating. nanti karang dengan coach dan staff nottingham ice arena tu naik segan tengok skill-skill aku.

masa zaman aku muda-muda dulu, tetiap minggu pergi nottingham ice arena. ice skating dikira salah satu recreation for weekly recreation requirement for my college activities. bayar pon murah, 1.50 pound skali dengan skate hire. lepas tu my parents belikan my own ice skating shoes, ice hockey punya version :

source
pergi dengan kawan-kawan college, siap lumba-lumba skate. kadang-kadang tu balik dengan seluar baju basah pasal lagi banyak jatuh dari skate. bila pulang ke malaya dan masuk uitm, cuba jugak kekalkan aktivitinya. almost every week pergi sunway pyramid (tempat yang paling dekat dengan shah alam, yang ada ice rink). tapi, nak pegi ke sunway pyramid tu, dengan nak menempuh jam lagi, beratur nak masuk parking lagi, etc. lama-lama dah gantung aje skate shoes tu. now dah tak ingat kat mana simpan skate shoes tu. tapi rasanya dah berkarat kot. kne hantar pergi sharpened la blade dia. tengok yang baru punya, 60 pound. kalau malas nak tunggu balik malaysia, ada jugak belasah satu kat sini. at least ada jugak aktiviti kan.

ok, jom pegi walking masuk hutan nak kuatkan balik kaki. lutut pon dah berkarat ni.

0 comments: