Friday, July 31, 2009

professional talk

harini ialah kne jadi MC untuk event ni..

mcm event2 yang sebelum ni aku jadi MC (berlagaknya.. mcm banyak sgt aje event yang telah diMC oleh aku kan), skrip haruslah disiapkan sehari sebelum event.. pastu dabel tripel cek dulu..

kalo ni mcm ada rasa pelik dalam diri.. sebab baru2 ni Prof. Dr Mahazer Mahmud, director IRDC meninggal dunia, selasa lepas 12.08pagi.. apekah signifikannya arwah dengan aku? actually sepanjang tahun lepas, aku berpeluang bekerja dgn arwah di mana aku jadi organizing committee untuk ISG 2008 (international symposium of geoinformation 2008).. so dalam 2 minggu sekali sepanjang tahun lepas kitorang akan ada meeting.. arwah adalah chairman untuk committee ni sebab tahun lepas kliuc yang anjurkan ISG ni.. setiap tahun, UPM, UiTM, UTM, USM, etc n ofcos KLIUC akan take turn untuk organize ISG.. Allah dah beri aku peluang untuk bekerja dengan arwah.. kenapa aku cakap camtu? sebab arwah adalah seorang yang sangat baik.. walaupon banyak masalah yang dihadapi, tapi arwah relex n calm orangnya, jauh sekali nak marah staf2 bawahan..

pehal citer pasal ISG pulak kan? sebabnya, masa ISG tu lah event yang paling besar yang aku pernah jadi MC.. skrip nya haruslah aku mintak tolong dari kak suraya (lecturer english).. walaupon aku takde masalah (sekali lagi perasan dan berlagak) dengan english, tapi bab grammer, aku masih banyak lagi perlu direpair.. so kat event ISG tu aku jadi MC untuk parallel session, conference dinner dan closing event.. closing event yang paling nervous sekali sebab semua, i mean SEMUA orang2 besar VVVVVVIP hadir.. lepas event tu arwah, (Prof M or Doc M - nick name beliau) cakap "well done for all the MC job" kat aku.. yelah, big bos cakap well done, suka giller aku.. hehe..

so kat professional talk harini adalah 1st time aku jadi MC untuk event lepas arwah "pergi".. memang teringat kata2 die yang memberi semangat untuk aku.. aku sentiasa doakan semoga rohnya dicucuri rahmat dan beliau ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..

pehal pulak lah aku buat entry yang menjawab tajuk sangat nie?

sebabnyer, nanti aku nak buat proper entry dengan gambar sekali.. eh, ada ke orang amek gambar time aku jadi MC tadi? kui kui

1 comments:

attyfir said...

memula jadik mc..utk majlis.nanti mana tau leh jadi dj radio lak..ekekekekke