Monday, July 27, 2009

pagi yang gelap

pagi ni adalah salah satu pagi yang aku keluar bekerja, di mana harinya masih gelap..

tak pasti pulak kalau gelap kerna ada sisa2 jerebu

ataupon memang gelap time2 gitu..

sebabnyer, khamis lepas, aku pulang ke kampung.. so kreta tinggalkan di UPM dan telah meninggalkan pesanan dari pihak penaja kepada LV lover untuk membawa pulang keretaku ke vista.. akan tetapi, die tak bawak balik pon kerna takut untuk mendrive kretaku yang glamer itu.. (yelah, teksi indon, glamer ape..)

mamat @ lomu pulak yang gedik2 santai nak bawak kreta aku.. weih, ko tu, lesen P pon tak habis lagi ok.. dah habis nanti baru boleh..

so sampai di UPM, lepak-bual dulu dengan mama n semai sambil mengejutkan eman tido (keji, dah besar-panjang pon bangun kne dikejutkan lagi). pkul 7.45am aku gerak ke KLIUC, tengok kat luar, hari masih gelap.. mcm nak hujan tapi angin yang bertiup sepoi2 bahasa tu takde lah pulak.. bajet nak cuci kereta kat bangi, dibatalkan kerna dikhuatiri hujan..

tapi.. sampai skrang tak hujan2 lagi.. mungkinkah hari ini akan gelap sampai petang dan membawa ke gelap gulita (sebut macam P.Ramlee) di sebelah malam?

mungkin.. ape telahan? take ape2..

3 comments:

arfahadnan said...

aku pun selalu jer gitu..
biler nak basuh keter..
tgk hari cam nak ujan mesti tak jadi nak basuh.. nanti kotor balik..

tapi kalau sampai 2-3 hari mendung jer tapi tak hujan2.. sampai ke sudah aku tak basuh keter..


*aku pernah tak basuh keter selama sebulan.. keter kaler putih bertukar kuning sbb site penuh dengan debu.. kalau basuh pun buang masa sbb masuk site keter itu kembali bertukar kuning..
hehe..

Zumairi said...

saya tak pernah basuh keta...pasal saya takder keta wakaka

julie^beth said...

arfah - aku rasa kreta aku tu dah 2-3 bulan tak dibasuh. nasiblah warna silver... huhu

zumairi - kne prektis bsh kreta, tak lama lagi nak ada lah tu