Thursday, August 1, 2013

social network

FB... FB... FB...

header to sila baca dengan gema dan kekuatan volume mengikut saiz tulisan ya...

ramai kawan-kawan dan teman-teman rapat yang bertanya, kenapa deactivate facebook... 

salah satu sebabnya ialah wall post "friends" semakin mengarut dari sehari ke sehari, termasuklah iklan menjual produk menguruskan badan ala-ala yang diterima oleh Kak Mimah dan iklan main game (ada lagi tau takkkk) yang diterima oleh Widad.

kawan pon cakap, unfriend lah dengan kawan-kawan yang wallpostkan iklan-iklan dan ajak main games tu? erm, masalahnya ialah itu ialah kawan-kawan lama. kalau kawan-kawan baru takpe jugak kan. 

kawan cakap lagi, alah, takkan sebab itu je? 

saya kata, ada lagi sebab lain. salah satunya, student-student saya yang tersayang sangat-sangat ni, suka ajak chatting malam-malam buta waktu ala-ala nak ke pagi subuh sepii tu. tanya khabar, saya ok je lagi. tapi kene agak-agak la ye tak saya pon nak bersesi tanya khabar dengan kawan-kawan yang lain yang waktu online mereka maca saya, waktu malam je. 

kalau saya unfriend kan student-student ni, nanti mungkin mereka akan berkecil hati. tapi, susah pulak saya nak berhubung dengan kawan-kawan yang saya bergantung kepada fb untuk berhubung dengan mereka. hurm... dah terputus hubungan dah pulak macam tu ye tak?

habistu, twitter cemana??? kenapa deactivate yang tu jugak?

actually saya dak takde modal nak merepek dalam twitter tu. towards the end saya banyak upload gambar je, which yang saya lebih prefer pakai instagram sebab boleh edit jerawat semua. eh, itu saya tipu, mane instagram boleh edit jerawat. i mean boleh kasi putih sikit. 

dan jugak, saya ni ala-ala ada sedikit terpengaruh dengan orang yang pakai ID ustaz dan ustazah yang dihormati dan menyebarkan ajaran tak berapa betul. so saya rasa lebih baik saya baca terus tulisan mereka online atau buku. lebih mendalam. macam yang imam muda asyraf selalu cakap, ada banyak benda yang susah nak explain dengan 160 huruf (termasuk space tau!) dan takut nanti disalah faham.

tiba-tiba kan, kat office ni, ada officemate yang perkenalkan Google+

jeng jeng jeng. 

boleh add saya di circle and dengan id : aliaaroslan.

2 comments:

Dr Singa said...

kita berkawan di instagram je eh...

aliaaroslan said...

@Dr Singa orait... no problemooo