Wednesday, August 14, 2013

driving license - EXPIRED

lesen memandu aku dah mati!!! ceh... slumber gila drive kehulu kehilir takde lesen.

cemana aku baru perasan lesen aku dah mati? ha... ni lagi satu drama swasta.

masa raya ke-3, nak ke rumah mak ngah aku di wangsa maju. nak masuk ke area condo beliau of course melalui guard. visitor perlu ambil pass so kena trade pass dengan lesen memandu.

aku pon releks je kasi lesen aku. sekali guard bangla tu cakap "kak, lesen yang baru takde ke kak, yang hidup punya". amek kau perkataan dia HIDUP.

sekali aku tengok lesen aku, alamak, dah mati lah lesen!!! ceh. mari masa 2 July 2013 haritu pulak tu. kau tengok berapa lama aku drive secara illegal.

dahtu, mane ank carik JPJ atau post office yang dibuka dikala cuti raya kan. so aku teringat Dr Zoul punya cerita, renew lesen through MYEG, online je.

malam tu jugak aku try. tapi tak berjaya, system down katanya. esoknya ahad tu aku masih slumber lagi drive kehulu kehilir. isnin kelmarin aku nak renew kat post office UPM, system down jugak katanya. dan masih lagi aku releks je drive beraya sambil selsema bagai.

ni tadi aku cuba lagi online kat MYEG. dannnnn...



ok, hati banyak senang sudah.. nanti tunggu aje delivery. kalau kena tahan polis nanti, tunjuk ni aje le. aci tak? aci kan...

5 comments:

SueGinola said...

Betul-betul merempit lebih sebulan ek..hihihiii...




zoul dahan™ said...

Patut kena terima kasih kat jaga tu sebab bagitahu.

aliaaroslan said...

@SueGinola tak sedar diri kan...

aliaaroslan said...

@zouldahan terlupa nak berterima kasih. kalau tak sampai harini slumber tak renew lesen lagi.

Shiema said...

hahaha.....same xperience few years ago.
Baik punye pusing satu malaya, tup-tup bila sampai Kuantan mase nak balik KL baru prasan. Dan2 tu jugak menggigil2 bawak krete g pejabat pos, tapi muke kene control cool takut pak polisi yang meronda kenal muke orang yang bersalah ni ha...