Thursday, December 12, 2013

Marilah kita berResearch..

amboi.. tajuk kemain kan? dalam pada sibuk memanjang tu, sempat juga pergi research retreat yang dianjurkan oleh RMC IUKL ku itu... bos suruh pergi, belajar cemana nak apply grant. marilah kita memeriahkan keadaan.

dari faculty ada 2 team yang pergi. dari faculty-faculty lain ada lagi beberapa research group. kami berretreat di mahkota hotel, melaka. tahun ni memang tahun melawat melaka. tak terkira dah berapa round pergi melaka. 

team dari faculty daku.. kanak sekali Prof Dr Azir dari UPM. Prof Azir ialah penceramah jemputan, merangkap yang akan tengokkan application kami nanti sebelum disubmit.


aku dan kak faiza. kami segroup bersama nak apply for FRGS.

bilik kami.



kami diberi 1 bedroom apartment, twin sharing. sangat selesa. gambar ruang tamu terlupa nak snap. di ruang dapur dia siap ada hot plate, fridge dan kettle. super cozy.

yang kureng sikit pada bilik aku ni ialah air di dalam toiletnya sangat kecil dan perlahan. kami masing-masing berzaman guna toilet. 

in between ceramah / sharing session dan document preparation, mestilah ada coffee treak. yang tengah tuang coffee tu director RMC kami, Dr Maziha.

duduk dari kiri - Dr Christine (IUKL VP) & Harold (Dean Faculty of Arts, Communication & Education. belakang aku tu Ranjit, Head of Centre for Postgraduate, merangkap colleague se-faculty dan se-department.

sambil break sambil sharing jugak


kami geng gila join aktiviti dan program IUKL. hampir semua aktiviti kami join. ada orang cop kitorang gila pangkat. tapi aku pedulik hape, untuk KPI aku jugak. dan aku memang suka join semua aktiviti2. Kak Jun & Kak Vicky.

meja kami dilabel siap.

buka laptop, buka journal, buka LCD projector semua.

end of day 2, end of program

RMC team

our faculty delegates and RMC director

duduk - aku, Prof Dr Hasanah (UPM) & Prof. Dr. Robiah (UPM). Semua Prof-prof ni sangat positif, tak kedekut ilmu pun nak kongsi dengan kitorang yang dipanggil "junior researcher" ni.
banyak input yang dapat, walaupun banyak yank nak kena repair kat proposal tu.

jom apply, FRGS buka bulan February 2014 ni.

0 comments: