Tuesday, February 22, 2011

kaedahnya (3)

exercise at least 3 kali seminggu. each session, at least 20 minit.

saya? saya swimming sahaja. selang sehari. 10 lap each session. ambil masa lebih kurang 20-30 minit. depends on tahap stamina dan kepenatan pada hari itu. kat malaysia, biasanya swimming lepas maghrib. kalau dari office, memang akan sampai rumah before maghrib.

tapi, kalau sampai rumah lambat, saya akan decide untuk tak swimming. so, saya akan panjat tangga rumah saya yang 13 tingkat itu. dari ground floor sampai tingkat 13, then turun balik ke rumah di tingkat 5. lebih kurang 10 minit jugaklah prosesnya sebab bila panjat sampai tingkat 6, lutut dah menggeletar. kalau rajin, saya buat 2 round.

kalau tak swimming, saya pegi panjat gunung datuk. di negeri sembilan itu. ataupon pegi panjat broga hills.

tapi, broga hills kurang adventures. depends pada mood dan masa. tapi, akibat panjat-panjat ni, betis menjadi keras, muscular dan besar. maka, susah nak cari knee high boot. (ape kaitan boot dan exercise?)

4 comments:

h4ni3 said...

adik manis....

sudah mau kawin kah?



ehehehehehe :D

aliaaroslan said...

drhanie - belum lagi Dr.. saja buat post-post kaedahnya ni sebab ada orang tanya camne saya kurangkan berat badan, compare dengan keadaan saya dulu : http://aliaaroslan.blogspot.com/2010/12/percayalah-sayang.html

DeLancrettLurpak said...

saya sudah berjaya masuk ke golongan orang yg berseluar saiz 12. matlamat tercapai. Tapi badan ni especially tang perut tu, susah benau nak kempis..

adakah dgn main golf, perut akan kempis? hehhehee

aliaaroslan said...

kak mimah - dulu saya pakai seluar saiz 22 or 24. now pakai 14. tapi nak maintain tu payah gila. nangis makcik ni. huhu.. tapi nak jugak ke saiz 12 pasal merasakan saiz 12 tu saiz normal. saya perlu usaha lagi!

main golf? kalo ikut gaya pergerakan, macam boleh membantu. akak buat dulu eh banyak kali. hasilnya nanti kasitau eh..