Saturday, July 24, 2010

movie-holic

tadi pegi tengok inception (leonardo de caprio) dengan mama. memang best cerita tu. kalo abg leo berlakon, memang best gila. always, everytime kalo movie baru die keluar, mesti lakonan die lebih hebat dari previous movie die..

yup, aku memang kaki wayang. ada sekali tu time final exam kat uitm (tak ingat masa sem berapa), hari2 aku pegi tengok wayang. sorang2 pon layan.. abes semua movie aku tengok. dengan cerita melayu bodoh pon aku tengok.

ada kebaikan jugak tengok cerita melayu yang kurang berkualiti ni. kita boleh belajar banyak dari dia. tapi masalahnya ada pengarah n producer filem melayu ni yang syok sendiri. kritikan orang tak diendah. tapi at least dirang cuba kan?

pengarah muda yang dikagumi n boleh pergi jauh skrang ialah khabir bhatia dan ahmad idham. bagus diorang ni. suka buat movie lain dari yang lain. lagi sorang, all time feveret ialah afdlin shauki.

pengarah2 lama yang memang dikagumi macam erma fatima, bada hj azmi, suhaimi baba dan ofcos, pengarah yang berani cuba pelbagai genre, datuk yusof  haslam. hopefully pengarah2 muda boleh belajar banyak dari diorang ni.

2 comments:

Ms Haslina said...

sokongggg...klu abang leo berlakon..conpemmm baikkknyer...tp akak lom tgk lagi movie tu...
best ek..ni yg x sabar ni..

mmg betul tu...pengarah melayu ni sombong melulu...

aliaaroslan said...

mmg best kak.. nnt kalo abg hendra dpt download, nk copy eh.hehe