Monday, July 26, 2010

resdung, asma, eczema

aku ni memang whole life ialah selsema. kecik2 dulu orang kata resdung. bila dah besar2 ni pon ingatkan resdung. tapi aku duk dengar cerita orang, kalau resdung ialah akan gatal2 hidung, mata, muka, etc. aku ni pulak kadang2 aje yang gatal hidung. ke pasal memang aku ni gatal? ntah.

pagi tadi duk bersin2. then dah sampai ofis rasa ok aje. siap pegi sarapan, balik, buat kerje (yeke?), borak2 lagi, pegi lunch kat ani sup (paling best dalam dunia). skrang ni ialah baru lepas abis bersin non-stop. berenti pon pasal telan ubat selsema.

aritu aku tanya opinion dari doktor, adakah aku perlu untuk undergo operation for resdung. then dia kata aku ni kategori biasa aje, bukan kronik yg sampai kne operate. nak aje cakap kat doktor tu, kalo kategori ok, meh amik resdung aku ni. cuba testing tengok ko stress tak kne resdung. mesti dengan ko skali berenti kerje sebagai doktor kan. ha, amek.


resdung, asma n eczema ni ialah penyakit keturunan yang tatau asal usul dari mana. ada orang kne asma aje, or resdung aje, or eczema aje. or combine 2 dari 3 penyakit2 di atas tu. tapi aku ni semua ada, pakej. tengok, limited edition kan? ko ingat kereta dan handbag aje ada limited edition?

ada orang kalo resdung or asma or eczema ni, tokleh duk tempat sejuk2. oh, aku ni lain banyak. kalo selsema, lagi duk bawak aircond, lagi cepat baik. limited edition tak aku ni?

oh, kalo nak masuk meminang, walaupon aku ada ketiga2 penyakit keturunan manusia ni, takde diskaun ye. sila take note. hahahahahaaaaaaaaaaaa

2 comments:

Shiema said...

wei...amik sikat garuk kat idong tu...

aliaaroslan said...

berus sabut lagi feeling