Thursday, July 6, 2017

Winter in Korea 2017 Day 13 : Layan snow dan ke Seoul for some halal Korean food

Ini macam nak kena kecam dah aku ni sebab last update ialah 2 bulan yang lalu. Ish ish ish entah ape yang busy benar tu. Aku dah pegi Korea lagi sekali dah tapi tak habis-habis cerita Korea nya.

#siscubauntukhabiskanokeyyouall

anyhooooooo... Pada hari kejadian itu, aku follow mama ke bank. Kena mendaki bukit sikit lah memandangkan bila musim coti ni bas uni ialah tak jalan. Ceh betul. Kau ingat senang mendaki dalam musim sejuk yang bersuhu negatif 8??? Aku kena fikir balik target aku nak pergi Annapurna Base Camp ni. Sosak napas acik semput kejap kejap. Eh ke sebenarnya aku tak fit hahaha.





bank ialah dalam bangunan belakang aku tu
Balik dari bank, makan berbondong-bondonglah kami semua naik bas ke Seoul. Tujuannya ialah nak pergi makan Korean Food halal.

Sampai aje kat Seoul, kami ambil 2 taxi ke Itaewon. Itaewon ni memang tempat muslim dan terletaknya Seoul Mosque. Kami pilih untuk makan di Muree Restaurant. Ini kalau tak salah kiranya ialah first Korean halal restaurant. Actually banyak aje kedai korean halal food yang lain tapi kiranya nak try yang otai lah kekonon..

Memasing pon orderlah beef bulgogi set, sondubu chiggage set, etc.


itu ialah fesyen rambut alim yang baru sampai sekarang


kelaparan tapi wajib senyum sebab dah pakai gincu power


Verdict? Aku kasi 3/5 bintang. Rasa ada tapi macam dah difusionkan ke aras middle east sikit-sikit. Sebab aku dah pernah makan yang authentic orang Korea masak so yang ni rasa dia boleh la. Repeat lagi? Maybe tak. Tapi kalau korang nak try dan rasa, silakan. Harga nya range dalam KRW8,000 ke KRW15,000 per set.

Lepas tu kami berpecah dengan family Maisarah sebab naik taxi asing-asing kan. Janji jumpa kat cafe bene kat Myeongdong. Kat kat Uniqlo besar tu. Kami sampai aje kat Myeongdong, terus masuk Uniqlo dan shopping. Mama belanja aku jeket fleece. Kau mampu dah tua bangka pon mama belikan baju lagi #sismemangmengadakansis.

Jalan-jalan lagi, ada kedai kecantikan ape entah tak ingat nama, kasi coffee free. Sebab duta CF dia ialah pakwe aku yang ke 124 yakni Hyun Bin, so aku terpaksa ambil. Hahaha.


Then kami lepak sambil memanaskan badan di dalam Cafe Bene tu. Panaskan badan tapi aku order iced caramel machiato. Slumber. Orang Korea pon order air panas, kau dah kenapa.


Lepas tu kami sambil jalan-jalan dan shopping kosmetik dan mask kat area Myeongdong. Seperti biasa paling best ialah masuk Daiso. Amboi mengagungkan produk Jepun di Korea. Nasib baik tak kena deported. Hahaha.

0 comments: