Friday, January 23, 2015

Kedai makan B-Bap di IOI City Mall

B.Bap ni salah satu kedai makan yang serve Korean food. Kami dah dua kali ke kedai B.Bap ni, kat IOI City Mall yang baru bukak dan ramai gila rakyat tu. Kat B.bap ni bachan dia semua free. Nak refill 10 kali pon boleh tapi takdelah aku buat cenggitu. Dah kenapa nak kena makan bachan banyak-banyak kan.

Masa first time, kami tak boleh nak order hot food since gas di seluruh floor LG tu takda, so diorang tak boleh nak masak makanan panas. Kami pun order bibimbap aje. Aku order octopus bibimbap. Rasa dia sedap dan portion dia just nice. Tak terlalu banyak. Habis aku settlekan. 

octopus bibimbap

 Semalam kami ke kedai tu lagi. Nak try makanan panas dia pulak. All this while kami pergi ke dubu dubu aje. Saje nak try mane tau kedai ni punya makanan lagi sedap ke kan.



mother punya seafood sondubu chiggae

aku punya traditional korean kimbap

Hurm.. Second time dah makan, tapi sondubu dia memang fail. Terlalu banyak bawang sampaikan mengatasi rasa serbuk cili dia dan rasa tahu tu. Mother tak gemar dan aku pon tak suka gak. Tapi kimbap dia ok, sedap, macam makan kat Korea punya je.

So next time aku akan tapau kimbap dan makan kat dubu dubu sebab kami prefer sondubu chiggae di dubu dubu.

Dari segi menu, dia ada banyak lagi menu compared to dubu dubu, dan diorang memang ada tukang masak yang originally korean. Cuma tak masuk dengan taste malaysia kita. Kalau sape yang baru nak berjinak-jinak, silalah ke dubu dubu. Tapi kalau nak try kimbap, boleh try di B.Bap ni.

0 comments: