Tuesday, January 27, 2015

Another night with KSK

Sabtu lepas, setelah agak lama tak pergi KSK (Kechara Soup Kitchen), aku dan kawan-kawan office yg lain pun pergi untuk tolong distribute makanan di sekitar area Dang Wangi. Kali ni, full korum kami pergi. Ada Intan, Kak Yan dan Dr Niza.

Memang sejak sebulan dua kebelakangan ni kitorang super busy di office dan juga dengan kehidupan masing-masing. Kali ni kebetulan semua free, so pergi bersama-sama. Kami sampai di KSK dalam jam 10.30pm macam tu, terus uruskan pembahagian makanan. Biasanya makanan ni dah dibahagikan ikut area / route. Tapi untuk menyenangkan kerja, kami akan masukkan dalam beg-beg kecil untuk senang nak turun dan bagi makanan.


before heading to Dang Wangi

AirAsia style. Beg-beg tu bersaiz sederhana dan kecil, lebih senang nak angkut dan masukkan dalam kereta dan bawa distribute makanan

far right is our fun and havoc team leader, Patrick.

Basically di Dang Wangi ni ada 7 stops. Setiap stops kami akan berhenti, dan go around untuk distribute makanan. Kalau macam route Chow Kit ataupun Cahaya Suria, biasanya homeless dan urban poor people dah ready dan beratur. Macam route Dang Wangi ni memang kami yang akan pergi dan cari mereka.

Kali ni kami habis agak awal, dalam jam 1.00pm macam tu. So sempat lah bergambar sakan lagi di depan KSK sebelum balik.

wak doyok style pulak


the whole Dang Wangi team for the night. the other volunteers are from KL Expats
Nanti saya akan cerita lagi street stories ya. Tengah tunggu gambar dari Intan.

4 comments:

Unknown said...

Aliaa. the participants are from KL Expats (not UCSI)

aliaaroslan said...

@nfakurazi fakurazi dah edit, kak yan

Anonymous said...

I like...see gurls for next meeting ;)

Ms Haslina said...

terbaek uols. besar pahala menanti.