Friday, June 20, 2014

New semester bermula. Ready?

Seperti biasa, kalau dah minggu pertama semester baru, office akan meriah dengan lawatan student yang perlukan bantuan bermacam-macam. Ada sesetengah masalah tu boleh diatasi je, sebab reoccurred sahaja. tapi bab masalah baru yang kengkadang memang unsunkereable (ada ke perkataan ni?) tu yang memang berpeluh nak menyelesaikan...

One of the usual thing that will happen ialah, the new students will call you "Cikgu" or "Teacher". So kena betulkan diorang ni, sila lah panggil Miss / Madam / Dr / Cik / Encik / Sir.

Tapi, ada sekali tu, student baru ni panggil aku "kakak". Ewah... bila pulak aku jadi kakak kauuu. Adik aku yang banyak tu pon aku dah lost track ini pulak nak tambah adik.

Or, sebab nampak muda ke? Ha... Takyah perasan!

Actually, ada student buat appointment nak jumpa pukul 8.30am tadi. Tapi sampai sekarang tak muncul-muncul. Hurm...

This sem, aku akan mengajar subject lama. Notes masih kena update. Soalan quiz dan test mesti ditukar dan major revamp ialah final exam question. Takde soalan recycle ya. (Sila nangis kepada yang berkenaan).

Ready ke? Ready tak ready, kena ready jugak.


0 comments: