Monday, June 9, 2014

Masak yang once in a blue moon

Orang lain hari-hari masak, releks je. Aku yang sekali sekala berasap dapur ni, kemain bercerita.

Alkisah... Since balik, aku asyik teringin nak makan nasi lemak. Bila keluar nak pergi office je, kedai nasi lemak dekat rumah tu mesti belum buka lagi. Biasanya makcik tu sampai pukul 7.30pagi. Tapi kengkadang lewat. 

So berangan punya berangan, last sekali Jumaat malam lepas aku cakap dengan mother nak masak nasi lemak untuk esoknya. 

So, jadilah nasi lemak tak berapa lengkap macam kat kedai tu. Kitorang memang biasanya tak prepare / goreng ukan bilis goreng dan kacang pun. Ada sambal, telur and timhn dah cukup.

Since Alim sakit mata dan tak boleh makan udang yet, aku buat sambal ikan bilis berkuah juga, other thank sambal udang.





Petang Sabtu tu aku join mother dan widad groceries shopping. Belilah buah-buahan yang fancy ni. Sebenarnya nak menanam sifat makan buah banyak. The strawberry was masam, tapi kiwi tu manis. 


Sekian berita dapurku berasap sekali sekala. 

6 comments:

SueGinola said...

Sedapnya Nasi Lemak dan sambal-sambal tu...telan air liur 14 kali..huhuhu...

Aliaa..macamana umrah aritu?citer dalam next entry tau....

attyfir said...

lengkap sgt dah nasi lemak ni alia
lapaq nasi lak nie.

@ju said...

tak kisahlah walau masak sekali sekala pun apa salahnya nak cerita....sebab seriously udang tu memang mengancam...huhu...

aliaaroslan said...

@SueGinola sambal saya biasa2 je tapi alhamdulillah diorang suka. hehe.

cerita umrah insyaAllah.

aliaaroslan said...

@attyfir saya punya konsep nasi lemak, ialah nasi + sambal + telur. timun kalau ada ok tak ada pon takpe.

aliaaroslan said...

@@ju udang import dari portweld. hehe