Wednesday, February 22, 2012

NZ dan KMC

apekah itu NZ? ianya bukanlah new zealand all black yang ada jonah lomu mahupun perkampungan hobbit untuk filem LOTR itu. tapi ianya ialah sebuah kedai runcit yang ada segala-galanya. padahal pasar mini aje pon. 1 lot kedai je pon tapi semua ada.

biasanya aku pegi kedai ni beli barang standard kedai runcit la kan. macam roti ke, telur ke, air ke. sekali masa bulan puasa tahun lepas, aku nak cari kertas minyak nak buat kuih raya. habis aku carik kat giant nilai, tapi takde. bila nak balik tu, mother suggest pergi cari di NZ. ada pulak tu.

lepas tu aku nak cari tepung kek. kedai runcit lain takde, tapi kat kedai ni ada. yang paling latest, aku nak cari kunci tayar basikal aku. habis tesco nilai aku round, tapi takde. masa cari tu malam, so kedai basikal dah tutup. so sekali lagi mother suggest pergi cari di NZ. guess what, ada you all!

memang terbaik. by the way, ada sekali tu, aku pernah tukar duit raya kat kedai ni. since aku dah tak sempat nak tukar kat bank. dia ada tau, duit baru lagi.


apebendealah KMC ni pulak? aku rasa macam pernah cerita kat blog ni sebelum ni. KMC maknanya Kedai Mak Cik. kalau exit tol bandar seri putra, boleh nampak dari tepi jalan kedai makan yang hujung sekali, sebelah kedai perabot.

nama betul kedai ni Restoran Sri Selasih. well, sebab kami selalu makan sini dan ownernya kami panggil makcik dan pakcik. so one day mamat ke alim, aku tak ingat, cakap nak makan kat KMC = kedai mak cik. so either mamat or alim yang came up with this short acronyms name.

haritu aku ada twit yang aku teman mother pegi makan dengan mamat dan geng rugby dia. aiman pon terselit sekali. seronok tengok budak-budak sukan makan. berselera you all!



sekian laporan penggunaan acronyms untuk kali ini.

0 comments: