Saturday, July 11, 2009

kalo camping, asyik2 ulu yam

kalau geng x-pbsm pegi camping, asyik2 ulu yam.. ada sekali aritu aje rasanya kitorang tersesat pegi ke ulu bendul..

sepatutnya, tarikh nie kitorang kne jadi fasilitator untuk kursus pemantapan organisasi (KPO) untuk ajkd baru pbsm uitm.. tapi sebab tarikh dah ditukar, so geng2 yang senior ajak pegi berkelah.. bincang punya bincang, rancang untuk berpotluck di ulu yam woods resort..

pagi tadi lepas solat n mandi, aku gerak dari rumah pkul 7 pagi (awal yu all!!!).. kalau pergi kerje pon tak kuar dari rumah pkul 7pagi kan.. lepas ambik encik ptd, kitorang gerak ke batu caves ikut MRR2.. then amek Kapten Dr. Saufi kat tepi jalan kat batu caves (die bukan baru lepas semayang kat kuil yang kne panjat banyak2 tangga tu ye), then terus hala ke ulu yam.. berenti kat tepi empangan air tu, jumpa yang lain2.. then terus ke ulu yam woods resort..

hujan mula turun renyai2.. kitorang bajet konfem lambat reda hujan nie.. lepas dah lepak2 dalam 10 minit, alhamdulillah hujan reda.. then kitorang pegi booking astaka 3 bijik n geng2 lelaki start hidupkan bara api untuk bakar satey.. ye, datang ulu yam bakar satay ok.. tapi aku rasa, bakar satay lebih praktikal n cepat daripada bakar ayam or kambing (mcm camping2 yang dibuat sebelum2 nie).. so lepas2 ni kalo pegi camping ke hape lagi, kite buat bakar satay jugak yek.. satay tu abg zizan, abg fendi, kak fiza n kak sue yang sponsor..

abg bad n kak mai sponsor mihun goreng.. sedap tau! sauf sponsor tembikai die beli kat depan rumah die pagi tadi. aku bawak muffin / cupcakes (tatau yang aku bawak tu kategori ape).. abg sham aka bapaknye bawak perut.. hahahhaaahahahahhaa.. tapinyer kak nora aka biro air tak sampai2 lagi.. aku pon call lah die, kasitau kitorang amek port kat mane..

tunggu punya tunggu, cip sumie n kak ejan tak sampai2 lagi.. kitorang pon start bakar satay n start makan.. dah makan mandi sungai.. sungai die air tak dalam. paras pinggang aje.. tapi sejuk.. yelah, port paling dekat skali dengan puncak bukit.. memang best.. relax2 n sembang2.. (bukan gedik santai ye).. lepas tu cip sumie n kak ejan sampai bawak durian n rambutan.. kitorang makan rambutan n durian kat dalam sungai.. hahah.. then aku naik habiskan makan satay dengan abg fariz.. then sambung lagi mandi manda n bertolak balik dalam pkul 1.30tgh hari..

memang best! gambar nanti aku masukkan.. aksi terlampau, melampau, mengepau, semua ada.. pulaknya dah ada 2 orang yang gila photography, masing2 dgn DSLR masing2.. aku takde pon DSLR.. mama je ada.. tapi mama bwk pegi greece.. tapi aku ada camera yang bleh masuk dalam air.. cane?

2 comments:

mugiwara said...

huhuhu~
sonoknye...

1.abg bad n kak mai xbwk anak dia ke? aku nk giget budak tu.haha...
2.terliur aku dgn menu2 korg...siap ada durian sbg pncuci mulut
3.nape tak buat hari ahad? ko tau kan aku keje. rajin ya amat. kalah bangla!
tp ahad ni [esok] kena keje gak.
tgk. kan aku dah kata, rjin ngalahkn bangla~
4.aku rasa aku dtg sonok mkn je kot...mandi2 kejap2 je...hihihi...
u know~
5.hari ahad dpn la gnti hari yg xdpt dtg ni~
kita njoy muvi!!!

aliaaroslan said...

1. abg bad n kak mai haruslah bwk naufal yang comel itu.. aku suapkan die muffin coklat ye.. jgn jeles

2. durian tu paling tak disangka.. best weh..

3. ko bukan setakat rajin, tapi juga mencintai kerja ko, workaholic lah kiranya.. tapi takpe.. ada kepuasan dlm kerje, itu yg penting..

4. yes mugi, i know.. 7 lapis baju di cameron, sape bleh lupa?

5. cannot wait!!