Monday, January 12, 2009

tengok2

ini adalah gambar lama.. tahun lepas punya masa wedding sepupu aku (baby haritu adalah baby diorang).. saje letak gambar nie sebab aku rasa dalam gambar ni aku macam ok aje (bajet comel ok).. silalah kutuk ye.. aku tak kesah..haha

pic : ayu, semai, farhana, jeany n aku..
pic : family paklong (anak yang kawen adalah pengantin perempuan yer) + family mak ngah + family aku (aku , mama n semai aje) - kenduri belah lelaki, abg jaja
pic : dengan alim (masa ni kenduri kat umah paklong, belah perempuan)

adik beradik mak aku memang sumanya muka2 cina.. oleh kerana onyang aku (mak pak kepada nenek n atuk aku) adalah orang cina.. sebab tu ler adik beradik mak aku sumanya cerah2 - putih2 belaka.. sampai kat aku aje jadi gelap. itulah penangan orang menggatal nak amek bidang surveying ukur tanah nie.. padan muka aku.. yang tinggal cini2 kecinaan nyer adalah tang mata sebabnyer kitorang punya mata jenis sepet n takde eyelid yang besar macam orang normal (kira kitorang ni cacat ke?

tapi syukur diberikan kesihatan n sempurna sifat zahir n hopefully batin.. sebab kadang2 bila datang time meroyan, bizi sangat kerje sampai lupa anak bini laki cucu cicit kat rumah (ada ke?? ahaks!!)

nasiblah aku pakai spec.. nampak macam besar sket lar mata aku tu.. ke sebab muka aku pon besar comel kiut miut itu?? kui kui kui

memang ada hikmahnya pakai spec nie.. sebabnyer kan, masa time belajar dulu2, aku selalu lah stay up malam2.. bukan study pon, layan citer korea (walaupon sehingga kini ada 2 aje citer korea yang aku penah tengok suma episod, winter sonata n meteor garden season 1).. sambil2 tu bergosip sembang tak hengat sambil mane game kat comp.. so ala2 lepas subuh baru ler reti nak start tido.. selalu lah bangun lewat.. kelas pukul 8.00am, pkul 8.20 am baru aku sampai kelas (ye, aku memang pakar datang lambat n ponteng ye.. ada sape2 nak menuntut?).. so besalah kan mata bengkak2.. so dengan spec tu bleh ler cover mata aku.. aku datang aje kelas, dengan muka slumber masuk n duduk.. masuk ke tak masuk lecturer tu ajar belakang kira.. yang penting attendance aku cukup 70% utk masuk final exam.. hhahhahaa.. teruk kan??

skrang ni aku plak yang membebel kat student aku kalo diorang tak datang kelas.. bukan susah pon.. datang, dengan aje ape yang aku nak membebel.. masuk final ke tak masuk tu laen kira.. yang penting markah bonus attendance tu dapat full..

eh, apsal citer pasal mata sepet, muka aku yang kiut nie? entah..

its monday baybeh.. sila bersemangat untuk bekerja (walaupon aku asyik berangan aje nie..)

0 comments: