Monday, January 12, 2009

a sunday @ PD n AnW

ada satu ahad tersebut.. kitorang sefamily pegi PD.. takut tak dapat pot yang best utk melepak2, maka kitorang pon bertolak dari rumah subuh supii lagi (pukul 7am je pon, takdelah supii mane)..

sampai aje masing2 tergezut giller.. ada orang yang dah sampai lagi awal.. maknanya kitorang tak cukup awal.. chessssssss..

bekalan makanan yang dibawa:
1) nasi lemak lauk sambal udang n sambal ikan bilis beserta aksesori standard nasi lemak
2) egg sandwich
3) mihun goreng - bagi mereka yang tidak makan nasi - eman n semai (diorang nak diet.. aku aje yang tak sedar diri lagi)
4) air mineral (berbotol2 woo)
5) makanan tak berkhasiat (chipster, kitkat, pringles, kacang cap tangan, etc)

pergi dengan kereta :
1) Joey Got Rumbles
2) What Ross Needs
(pengaruh cerita Friends kuat sangat..)

mak aih.. panas giller ok PD tersebut.. dahtu pantai die berkeladak + campuran minyak n hasil2 pencemaran yang laen (tu tak termasuk orang yang membuang dalam laut lagi.. )

rasa2nya aku mandi kejap aje.. sebab tak tahan dengan air yang cenggitu..

adik2 aku tak hengat mandi.. panas terik ke tak terik, diorang dok berendam.. penat berendam diorang kuat, makan.. pastu masuk balik berendam lawan ombak sgala.. alim siap buat aksi power rangers lagi.. ye, adik aku yang tu memang pengaruh power rangers sungguh kuat dalam badan yer.. power ranger : wild force / time force / ninja storm, etc.. suma itu adalah collection dvd n vcd beliau..

so hasil dari pegi PD tu, adik2 aku suma kne sunburn yg teruk n buat pertama kalinya aku tak kene sunburn yang teruk giller.. sunburn teruk tu = sampai hitam legam, pedih n akan terkupas kulit.. mane tak kne sunburn teruk, aku mandi pon kejap aje.. pagi lama duk bawak pondok..

pic : gilo kooooooo.. panasssssss pon adik2 aku bleh maen pasir weih..
pic : mama ofcos tak turun mandi.. spec itam memang tak tanggal weih.. panassssssssss.. itu eman separa sunburn
pic : itu alim baru bangun dari pasir yang ditimbus dek widad n mamat

lepas dah bilas mandi n tukar baju, kitorang bertolak ke seremban, makan AnW.. saje gatal kan nak makan anw padahal banyak lagi makanan yang bawak bekal tu.. so ape lagi, pow apak aku.. hahahahahah

pic : AnW - adik beradik
lepas tu kitorang balik ke rumah.. kemas2 suma, basuh2 suma.. then tido.. adik2 aku suma kata terasa dibuai2 ombak masa tido.. tu la korang suma, berendam dalam laut tak hengat...

--------------------------------- SELINGAN ------------------------------------------

ada satu malam haritu, mama ajak pegi dinner kat nandos.. kebetulan ada sepupu yang nak masuk kolej kejururawatan kat segamat.. so family sepupu tu, (family ucu) pon datang join kitorang.. gambar kat bawah ni adalah anak ucu yang last skali.. sangat comel ok.. nama die HAZIM ARFAN.. ok, berbelit lidah ye.... mak aku punya lah cium2 ulit2 die.. die bleh wat tatau aje, hanya menoleh muka tapi merelakan dirinya di cium2 n diulit2 oleh mak aku.. kelakar weh...


makan kat nandos best.. ayam die sedapppppppp.. haruslah secret recipe kan perencah die..

kalo pasal masak memasak nie, mak aku memang terel.. sampai tahap die rasa aje, bleh tau ape bahan2 yang ada dalam masakan tu..

aku sori lah.. setakat masak campak2 bleh lar.. so far tak de komplen lagi yer....

tapi semai die memang terel marinate ayam / daging utk bakar.. nyum2.. sedap.. erm.. weekend nie nak wat bbq lahhhhhh

sekian

0 comments: