Thursday, March 10, 2011

sup + tomyam

kalau mereneh ayam dengan memasukkan sup bunjut adabi bersama kiub tom yam knorr, menghasilkan rasa sup kimchi korea.

sila cuba yar.

kalau nak pedas, sila masukkan serbuk cili ataupon chilli paste ataupon sambal oelek.

12 comments:

ajujua said...

oh..akan cuba nanti...
sambal oelek tu apa?

haslina said...

wah cam sedap nie. tetiba dapat rasa masakan korea.

kena cuba tu.

HLiza said...

aah..nak tanya gak..samabal colek ke oelek..masakan korea tak penah rasa..so tak tau camne..

HLiza said...

Alia, sungguh jeles saya menengok gambo2 berjalan-jalan kat bawah tu..geramnya..bilalah nak sampai ke belah sana tu..ada malam ni tido mimpi Belgium..

aliaaroslan said...

ajujua - sambal oelek tu macam cili giling la kak.. pasal cili hidup kat sini, sangat pedas. takut nak letak.

aliaaroslan said...

kak haslina - tu la. tak sangka jugak org korea makan pedas. hehe..

aliaaroslan said...

kak liza - sambal oelek tu macam cili giling. cili hidup diblendkan untuk masak sambal. saya pernah rasa ramen (noodle) korea. tu yang dapat idea rasa dia camne. hehe

aliaaroslan said...

kak liza - mimpi belgium. sambil2 tu plan nak jalan2 skali. hehe..

h4ni3 said...

wahhh
sampai ke korea peginya tu!
:D

aliaaroslan said...

drhanie - baru feeling over the sea. hehe

afendi ariff said...

sedap ke?

aliaaroslan said...

afendi ariff - sedap. layan 2 mangkuk sup saje.