Tuesday, July 1, 2014

kes mengantuk

kalau cerita pasal mengantuk, memang best. lagi best kalau waktu tengah hari di bulan ramadhan yang mulia ini, dalam office bersuhu 18darjah dan aircond direct ke muka. fuhhhhh memang macam pakai bulu mata palsu 4 lapis berat dia.

semalam kan second day berpuasa. aku ada kelas pagi dah petang. kelas pagi tu ok lagi. releks lagi macam biasa. kelas petang memang mengundang. student aku sorang je pulak tu. aku tengok dia, dia tengok aku. aku tengok dia, mata dia dah merah. sama ada dia mengantuk or dia baru lepas gosok mata.

lepas tu masa aku duduk depan dia nak terangkan something-something, tiba-tiba aku start menguap. lepas sekali, sekali lagi. ini tak boleh jadi. terus aku berdiri. aku terangkan lagi, guna whiteboard pulak. lepas tu, bila aku duduk je, menguap lagi. ish, tak boleh jadi. aku berdiri balik.

berlarutan lah sampai habis class.

so aku suspect, semalam aku mengantuk mungkin sebab masa sahur aku tak minum kopi. kekonon takde energy. takde maknanya, menipu semua tu. sebab apa? semalam, duduk tengok tv dalam pukul 10pm lebih, aku pon bancuh kopi hang tuah 2 in 1. pekat melekat punya warna dan aku saspek akan ada kebarangkalian besar mata aku akan terkebil-kebil sampai ke waktu sahur.

TAPI

takde maknanya jugak. settle 1 mug kopi, aku konon-konon nak baring sambil tengok tv. pastu terus tertidur. terus ya, takde sengguk-sengguk pon. bila terjaga, tv tengok aku. offkan tv dan aircond kat depan dan masuk balik. ingatkan akan susah nak tidur balik sebab dah terjaga. takda maknanya! slumber tidur nyenyak alhamdulillah hirabbilalamin sampai terjaga dengar alarm sahur.

kopi kasi tak tidur? takda maknanya!

pagi ni aku sahur biasa-biasa je. tapi sebab ada banyak hal nak kena settlekan (termasuklah hal maxis) so tak terasa ngantuknya. tapi time petang ni pulak dah start mengantuk.

tabah! sebab aku nak siapkan kerja dan  balik cepat.

0 comments: