Monday, July 7, 2014

contact lense

kalau pakai contact lense ni memang kena make sure mata tak kering. well, aku ada masalah tu di mana mata aku suka nak kering je. menjelang ramadhan yang mulia ni, lagi lah dia suka nak kering. maklumlah, dehydrated.

tambahan pulak duduk dalam aircond kat office tu. laaaagi lah senang kering. bila kering mata, contact lense pon mengeras, dan jadi tak selesa. terkebil-kebil mata aku.

macam mana lah badan aku tak senang kurang air. suka sangat minum kopi. well, nak dijadikan alasan lah pulak kan. padahal aku sepatutnya minum banyak air. ini tak, malassss je nak minum air banyak. even nak habiskan 1 liter air mineral sehari pun belum tentu lagi. dahla berbuka nak air manis-manis je.

ini pun aku dah pakai lense yang dikatakan tahan 18 jam, high-moisture kekdahnya. or ada nak suggest lense yang lebih bagus?


0 comments: