Monday, April 21, 2014

Dubu dubu. Saje testing.

Semalam, kami ke Sunway Pyramid. Gerak pon lepas zuhur sebab widad dan alim ada exam bahasa korea dan mother ada kelas di UPM. Aku je merendek kat rumah. Kata pemalas. Ewah.

Anyway, kami ke sana dengan kadar kelaparan yang maximum. Sampai je, terus cari tempat makan. Itu pun lepas nak selfie berjemaah berbackgroundkan ice rink.


Ini 1st time kami try Dubu dubu. Korea food, amek feel katanya. 

Order kemain lagi, ikut fahaman sendiri. Walaupon widad dan alim belajar bahasa Korea, tapi di kala lapar, terus dengan aku sekali pandai korean. Siap tau ape maksud makanan dalam menu ti. Well, of course ada translation sikit-sikit.

Kami order pajeon 3 set. Kelaparan katanya. Dia ialah lempeng sayur. Aku order beef bibimbap. Rasa dia sedap cumanya telur tu patutnya dia pecahkan sebelum angkat periuk kecik tu dari api. Tapi gayanya macam dia goreng asing telur tu. Tapi settle je aku makan. Hahaha


Ni ha kami order teukbokkie. Sedap jugak. Tapi yang kat korea punya lagi pedas. 


Widad and alim order ape entah. Diorang habiskan isi dia je, sayur tak makan pon. Ceh.


Mother order set jiggae seafood pedas (tak ingat nama dia). Licin beliau makan.


Overall, sedap untuk standard makanan korea. 

Lepas makan tu kami ronda-ronda je sampai tak larat. 

Aku dapat beli buku yang dah lama aku carik kat popular. Buku rujukan untuk study dan mengajar. Dan of course kena rembat sebijik buku abang john grisham. Ngeh ngeh.

Balik je, lepak kat rumah mother sambil tengok drama korea dan makan kuaci. 

Erm.. Aku tak cerita kan aku main futsal sabtu haritu. Aku tau, mesti ada yg ckp "ape? Aliaa main futsal? Biar benar." Ya, benar belaka. 

Yg tu nanti aku story mory.

2 comments:

Mak Su said...

makanan runningman , hehehe

aliaaroslan said...

@Mak Su die hard fan song ji hyo.