Friday, April 4, 2014

new semester (short semester)

dalam office aku ni, keadaan kembali menjadi kepada 2 wanita. aku dan academic assistant. yang lain-lain lelaki. memang punah lah harapan nak menjadikan office ni ada sedikit women's touch. kesian kami.

oleh kerana minggu ni minggu pertama kelas start untuk short semester ni, dari isnin sampai lah ke harini sangat havoc keadaan office, especially di kaunter. mainly sebab student nak register dan add/drop subject manually. actually diorang boleh buat online, tapi kadang-kadang ada problem dan diorang kena buat manually. tambahan pulak kebanyakan student nak collect voucher buku. meriah suasana.

untuk student-student course aku, aku dah pesan supaya buat online sampai boleh sebab memang aku jarang layan problem-problem yang memang aku tau boleh disettlekan secara online. tapi kalau nak tanya ape-ape, memang aku available always.

selamat belajar kepada my students. dah setelah sekian lama tak mengajar, aku perlu mengajar untuk short sem ni sebab teaching hours aku tak cukup lagi. eh, bajet macam engineer nak kena ada log book bagai. dan, setelah sekian lama, kali ni aku kena mengajar subjek cartography = sains dan seni membuat peta.

ape, korang ingat surveyor ni main panas dengan main GPS je ke? mestilah tak.....

0 comments: