Wednesday, March 12, 2014

My infamous egg mayo sandwich

Last week ada farewell untuk salah sorang lecturer kat office ni. So kami plan nak buat style potluck. Dalam pada bergaduh dengan diri sendiri sebab cuaca panas dan drama kat tv yang asyik adaptation dari novel aje kerjenye, aku pon bergerak buat egg mayo sandwich. Buat 2 buku roti panjang, cukup untuk 36 orang lecturer dan staff kat faculty tu.

Ramai member yang tanya, nape kalau aku buat sandwich egg mayo, rasa dia manis dan sedap. Bila diorang buat sendiri, rasa tak sama. Well *muka menyampah* air tangan aku kan haruslah sedapness berganda. *flip shawl glitter pulak*.

Recipe? Silakan copy. Selamat mencuba.

Untuk 2 buku panjang roti :
Telur gred A - 18 biji
Mayonaise (aku guna brand lady's choice) - 1 botol saiz sederhana
White pepper secukup rasa

Kaedahnya :
1. Rebus telur, sampai jadi hard boiled egg. Kalau 3/4 boiled, nanti sandwich tu tak tahan lama.
2. Remove kulit telur dan hancurkan. Aku guna smasher yg orang ada pakai masa masak burger tu.
3. Tambah mayonaise dalam telur hancur tu. Gaul rata.
4. Masukkan white pepper secukup rasa. Nanti boleh tambah lagi kalau suka.
5. Spread generously atas roti.
6. Tadaaa. Dah boleh ngap!

2 comments:

attyfir said...

thanks alia sharing resipi..leh cubak nie.

aliaaroslan said...

@attyfir cubalah kakty.. kalau mama saya, dia suka lebihkan lagi pepper tu...