Friday, September 6, 2013

Satay Willy dan kuahnya.

 kami dinner di Satay Willy. actually Satay Willy ni first buka di Ramal Junction. kat sungai ramal luar tu. yang dekat dengan country heights tu. tapi dia baru buka cawangan di Nilai. kami terjumpa cawangan dia ni pon masa cari kedai jual barang-barang baking kat Nilai masa bulan ramadhan haritu.



satay kambing

kami order satay ayam dan kambing. lontong a.k.a ketupat pon ada, yang balut dalam daun pisang tu. rupanya kuah dia kasi mengikut bilangan orang dalam order tu. kalau nak extra kuah, kena tambah 70sen semangkuk kecil. nak elakkan pembaziran, bagus jugak tu. kuahnya pon rasa sedap.

satay nya seperti biasa memang lembut dan sedap. kami memang dah lama tak makan di samuri dan yus bangi. yup, definitely akan datang lagi.

4 comments:

SueGinola said...

Wahhhhh sate!!!....
70sen untuk kuah extra??ohoho..rugilah peminat kuah sate kalo camni...
Teringin nak rasa sate Willy, tapi masa pergi kat Kajang aritu tempat penuh sangat-sangat (dah cakap kot aritu..hhehehe) terus tak jadik....huuuuu...kepunannn...

aliaaroslan said...

@SueGinola kat ramal junction tu selalu penuh, especially petang, malam dan weekend. willy pulak bukak petang ke malam. di nilai punya ni keadaan kedai dan orangnya masih tenang lagi... kalau larat dan tak nak menunggu lama, pergi yang di nilai punya...

SueGinola said...

Aliaa..nak gi nilai macam tak sanggupla...huhuhuhu...frust okeh...

aliaaroslan said...

@SueGinola kalau gitu kne datang awal kat ramal junction ni. tapi ada sekali haritu kami datang waktu malam, waktu menunggu untuk satay taklah lama sangat, dalam 20 mins je. sambil2 tu boleh try nasi lemak rm1 kat gerai2 situ. sedap.