Thursday, August 9, 2012

Iftar 18/2012 - back to work

 seronok kan kau coti 3 hari, Aliaa? hari-hari bangun lambat. astaghrifullah. merajuk rezeki dengan kau. bila hari kerja, ha amek. silalah bangun awal.

pulaknya, ada test untuk student jam 8am. so cemerlang lah sampai office before tu.

student test, aku gigih habiskan novel Dear John (by Nicholas Sparks). movie dia aku dah tengok 3 kali. baca novel, memang membayangkan John Tyree ialah Channing Tatum dan Savannh Lyn Curtis ialah Amanda Syefried. asyik nak baca buku cinta cinti ni kenapa oi!

anyway, kembali ke gagang selepas seharian bekerja keras (keras dalam aircond yang sejuk), mother tengah masak ayam masak lemak cili api *pengsan*. lepas tu sawi putih masak lemak *bangun dan pengsan lagi*. so aku tinggal goreng ikan masin, buat sambal belacan dan buat buah melaka. tradisional tak aku?

buah melaka idaman mak mak orang seantero kajang

aummm! eh, ikan bunyi ape eh?

pengsan pertama kali

pengsan kali kedua
hadiah untuk mother yang penat memasak itu, aku gorengkan keropok malinja untuk beliau. termimpi sampai ke korea mother mengidam nak makan keropok ni.

malinja

0 comments: