Wednesday, August 8, 2012

Iftar 15/2012 - tak bangun sahur!

alarm berbunyi, aku bangun. minum air seteguk then baring balik kat katil. dalam fikiran, "jap jap jap, nak tidur lagi 5 minit je lagi".

tiba-tiba, aku dengar mother bangunkan alim subuh...

mother : alim, did you sahur just now?
alim : no.
mother : along didn't wake you up?
alim : no
mother : wake up. pray for subuh. but DO NOT drink. or else your puasa will batal
alim : ok mum

yup, aku terlajak you all!!! kesiap alim dan widad tak bangun sahur.

tapi, kami masih stick to our original plan for the day, which is nak pergi ke IOI mall puchong, cari baju raya dan beli hadiah untuk present day.

apekah itu present day? dalam our family, masa celebrate hari raya aidilfitri, semorang akan beli semorang hadiah sorang satu. contohnya macam aku, aku akan belikan hadiah untuk mama, ayah, aiman, miza, lana, maisa, zul, mamat, widad dan alim. and vice verse.  so, bila time birthday, there will be no present except for our dinner or makan-makan or yang sewaktu dengannya.

tabah je semorang yang tak bersahur tu membeli belah di IOI mall. kemain lagi. then pukul 5pm kami balik rumah. aku bersilat masak...

kurma telur pecah

buncis goreng

sambal ayam dambaan pilu
of course in addition to that ada sambal belacan dan pecal. semorang makan tak bercakap. kelaparan katanya!

maafkan hamba...


0 comments: