Saturday, August 27, 2011

beraya di taiping

rancangan awal, nak bertolak balik ke taiping lepas buka puasa. meaning lepas makan-makan, solat maghrib, terus get-set-go ke taiping. tapi, kanaks 2 orang ini, Latifah & Manje ialah sangat lambat betul mengemas barang sendiri dan rumah DrNotts. adoi, penat aku tunggu tau.

akhirnya kami bertolak pukul 10pm++. Latifah kata, dia tak boleh nak drive malam sebab dia tak berapa nampak. apekah? patutnya yang kureng nampak ialah aku sebab aku ni rabun silau tinggi. tapi dia kata dia akan teman aku borak. si Manje pulak kata kalau aku penat, dia akan take over drive.

TAPI, sengal sungguh budak berdua ni. Manje, naik kereta, lepas aje sungai besi, terus kroh kroh dengan penuh bersungguh-sungguh.Latifah ok sikit, teman borak sikit-sikit. tapi most of the time aku nyanyi sorang-sorang. akhirnya diorang berdua kroh kroh bersama-sama siap lawan-lawan dengkur lagi you all!!!

perjalanan smooth aje. takde jem pon. just bila ada RnR ataupon exit, ada sesak sikit tapi tak la sampai berhenti terus. lepas dan berhenti beberapa kali untuk toilet dan beli makanan, kami sampai di rumah CikguLan pukul 3am. Sengih yang dah tidur, bangun tolong angkat barang. tapi Botak ialah slumber tidor dalam pada kitorang duk kecoh-kecoh tu.

sampai aje, borak-borak lagi. dari borak membawak ke sahur. dari sahur membawak ke isi duit raya dalam packet raya. tengok botak buat fashion show baju raya dia lagi. last skali, tidur pukul 5.30am. by the way, sape nak kutip duit raya dari aku, jemput datang ke rumah ye. rumah kuala sepetang boleh, rumah seri putra pon boleh.

so kami lepak sini sampai raya pertama. lepas zuhur raya pertama insyaAllah akan balik ke seri putra. beraya kajang pulak.

sediakan perut saja.

0 comments: