Monday, June 14, 2010

Ahoy Singapore : Night at Clarke Quay

usai sudah mandi manda di shower yang best kat hostel yang best itu (siap ada water heater ye kawan2), maka kami pon berangkatlah naik MRT untuk ke Clarke Quay yang dari penceritaan website, sungguh cantiks di malam hari.



jalan punya jalan, maka kami pon terjumpalah tempat yang dimaksudkan. memang cantiks dengan lampu lip lap dan warna warni sehingga boleh sakit mata kalo pandang lama2.


ada beberapa tempat yang digabungkan oleh terusan / cannal yang ada. memang konsep lampu warna warni tempat ni. cantik, tempat orang dating, makan2, dinner, jual-beli, etc. oh, kedai Royal Selangor ialah bukak sampai jam 10pm ye, so sempat masuk kejap tengok2. paper weight pon harga $60. baik aku beli besi aje!



oh, nak ambil gambar malam2 ni, kene guna teknik red-eye yang ada kat camera tu. dia alah flash 2 kali, sekali untuk nampak background dan sekali lagi untuk nampak front ground. then sistem camera yang canggih manggih itu akan combine dua2 sekali untuk produce gambar seperti di bawah.







kitorang jalan-jalan sekitar tempat tu. lepas dah puas ronda2 dan ambil2 gambar, terasa lapar lah pulak..




fikir punya fikir, kitorang decide untuk balik ke little india untuk cari dinner. pulang ke little india, terus ke restoran india muslim kat situ dan order nasi briyani daging. izzat makan roti naan. order taknak kalah kan, maklumlah rasa macam kebulur. tapi makan sikit aje. maybe sebab penat kot. itu pon paksa rela makan ye!

lepas makan, kitorang jalan2 di Mustafa shopping centre 24 hours, yang diceritakan sebagai tempat yang best untuk shopping. yup, segala bende suma ada ye. dari barang dapur, sampai ke barang elektrik, baju, pinggang mangkuk, mekap, etc. cuma mak bapak aje yang takde.

takde beli ape pon, just tengok2 aje pasal tak plan pon nak shopping dan takde bende yang best untuk dibeli di situ. so kitorang pulang ke hostel, siap2 untuk tidur dan kroh2. plan asal adalah untuk bangun awal pagi untuk ke next destination. tapi...

2 comments:

pemerepek said...

alia...
bestnya.. terus akak terasa nk jalan2 jugak. heheheh..
take care sis!!

aliaaroslan said...

kak kasya - best tu best. lampu terang benderang!