Thursday, May 13, 2010

hipokrit

senario 1:

timah : weh, ko tengok tak kat page eton tu.. slumber aje kan die letak gamba boyfriend die si kasim tu..
aku : biar la. asalkan die bahagia
timah : tapi yelah, karang ape plak orang kata kan
aku : orang kalo nak mengata, takyah tunggu ada gambar ke hape. yang tak terjadi pon diorang boleh buat cerita
timah : aah kan. takpelah
aku : eh, konfem kan die kapel dengan budak kasim tu?
timah : aah. konfem... die cakap kat aku aritu.

senario 2:

aku : eh, eton, ko serius ke dengan si kasim tu?
eton : aah. die baik. tu yang aku suka tu
aku : bagus-bagus. suka aku tengok ko happy-happy balik..
etok : sengih2 (muka bahagia)

senario 3:

timah : weh, aku dah ada boyfriend
aku : bagusla.. yang jadi boyfriend ko yang mana satu?
timah : ada la.. hehehe (sengih2)
aku : sapa2? (gaya menyibuk).. aku kenal ke?
timah : ntah (sengih2 lagi - aku pang karang!)
aku : dolah ek?
timah : hehehehee.. tatau..

sekian sesi berdialog. skrang sesi cerita pulak..

aku pegi satu event dengan timah. sepanjang event tu, asyik la duk calling2 n sms2 sepanjang masa. aku bajet die calling2 n sms2 dengan boyfriend die la kan. pulaknye tak kasitau sapa boyfriend die kat aku (macam dalam senario 3 la punya adegan). aku pulak yang takde kerje ni duk teka la segala macam nama. asyik la sama jawapan "heheheheee... tatau".. so bila dah banyak kali, bukan takat nak pang, terajang pon  nak jugak.

paling best sekali, setiap kali aku teka nama si dolah, haruslah jawapan standard artis kan. tapi, kalo bercerita-gosip / bercerita aktiviti seharian, asyik la duk sebut nama si dolah 5 juta kali sehari (ok, aku tipu kat sini).. so ko rasa ape ek? biasenye kalo kite suka seseorang, asyik la nak sebut nama orang tu kan. contohnya aku sekarang ialah suka remy ishak. segala bende kalo aku cerita, asyik la nak relate dengan remy ishak. sampai orang kata "dah la aliaa oi, ko sebut nama die 40 kali sehari pon blum tentu ko dapat die". eleh, diorang jeles kan.. haha. tapi aku tau, konfem tak dapat punya.

so asal keluar aje, dengan dolah. pegi klinik, dengan dolah. pegi makan dengan dolah. sampai tengok muvi pon dengan dolah. tapi setiap kali tanya, tak ngaku. paling tokleh blah nye, ko tu sibuk mengata si eton dengan kasim. kononnya tak padan lah. tak sekufu la. tapi bagi aku, at least si eton tu slumber aje ngaku. lagi bagus ape, tak la menipu, tak la hipokrit. daripada engko tu timah, asyikla nak denial. padahal terang-terang semorang boleh nampak kot ko dengan dolah kehulu kehilir mengalahkan belangkas. dah lalu depan aku pulak "beramas-mesra" ko still tak ngaku lagi kat aku? ape jenis orang ko ni? hipokrit!

oh by the way, timah ialah cantik ye. takyah pakai mekap pon cantik. body menggiurkan (orang laki kata la, bukan aku). kaya. pandai. pendek kata, pakej. ada sapa nak berkenalan?

p/s: napa korang baca cerita cerekarama aku ni. reka2 aje weh. mwahahahaaaa
p/p/s: knapa tetiba aku rasa cite ni tak kelakar? ni kne pegi bengkel penulisan kretif nampaknya pasal tak kretif langsung citer kali ni.

3 comments:

Ms Haslina said...

x kisahlah citer rekaan atau realiti...tp citer ni mmg realiti kehidupan sebenar..klu da berjuta lemon nama dolah je dalam hidup dia...confirm itu buah hati dialah...

ish ish x tahan bila duk guna statement artis tu..

Shayna Rose said...

haha..nice entry cik aliaa..dah x payah g bengkel atau workshop dah..bile shy bace je entry cik aliaa yg ni shy dah senyum surang2 dah..tu la kan realiti kehidupan..sana sini memang ada berlaku cegini.. =))

aliaaroslan said...

kak haslina - die kan bajet artis. tu yang slumber kasi jawapan camtu

shy - itulah, dahla menipu orang, menipu diri sendiri pulak tu kan. ish..