Saturday, September 26, 2009

amek berkat

its our (izzat and me) friend's wedding today.. so we went to her reception at bandar baru bangi.. orang melayu kata, kalo yang bujang2 ni pergi majlis perkahwinan orang, "amek berkat" orang kahwin supaya cepat sket bertemu jodoh ataupon percepatkan lagi proses menghala ke jinjang pelamin.. tapi tak sure lagi secepat ataupon sejauh mana kebenaran "kata2" mereka itu..



yes, she is really gojes i tell yu all!! pulaknya, kitorang peserta pertama yang sampai.. meaning yang geng2 dari maahad la.. ya, kawan dari sekolah menengah kat maahad kajang itu.. die adalah sama pangkat macam aku, iaitu "anak cikgu"..

yang peliknya, masa batch aku tu, ramai lah pulak anak2 cikgu.. tapinyer, dalam ramai2 tu, aku sorang aje yang masuk kelas ke-3 dan ke-4 masa form 2 & 3. anak2 cikgu lain suma masuk kelas 1st.. apekah maknanya? mwahahahaaa....

tapi, diorang suma baik2.. kata anak cikgu.. aku aje "nakal banyak".. haha..

kecuali satu bende yang aku rasa aku menang dari diorang.. iaitu.. jeng jeng jeng.. aku ialah paling jarang bercakap dengan lelaki.. kata dah kne basuh dengan senior.. haha.. so boleh bilang dengan jari aje la brape kali aku bercakap dengan lelaki.. bukan setakat budak laki kelas ye, satu sekolah ok.. oh ya, cikgu lelaki tak kira ye sebab masa aku form 4, guru kelas adalah cikgu lelaki.. so nak tanak kne cakap ler kalau tak faham..

kesimpulannya : budak2, kalo tanak belajar, pukul kaki die (ikut sunnah nabi di kala menghukum anak-anak).. tapi, kalo ikut style aku, cakap pakai reverse psikologi aje.. nescaya, takyah pukul pon konfrom menitik air mata diorang.. hahahaha (gelak jahat)

3 comments:

nico izzat said...

booolaaaatttnyer muka ku!!!!

kotaklimasegi said...

ramai betul org buat majlis time raya erk?

aliaaroslan said...

nico - salah teknik pakai tudung kah?

arfahadnan - ramai jugak yang suka serampang 2 mata