Monday, December 28, 2015

Nuang 4 : 29 Nov 2015

Dah nak dekat sebulan, baru reti nak update blog kan. Ish ish ish. Apelah nak jadi ni. Harus ramai peminat yang ternanti-nanti kan update dari aku kan. Maafkan aku you all. Acik busy sikit. Hehehe.

So kali ke-4 in attempt to naik Nuang, aku ialah tak cukup rest. Tapi nak naik gak. So target sampai kem lolo pon jadi lah. Geng lain semua ada hal masing-masing. Tinggalkan aku dengan Rashid. Aku ajak sekali budak-budak UiTM untuk join. So we all semua 6 orang.

Start naik pon nak dekat pukul 8am macam tu. Pagi tu aku goreng pasta dan cekodok. Untuk piknik kat atas nanti.

Jalam punya jalan, serious penat gila. Almost 2 hours baru sampai last pondok trek balak. Lepas tu trekking sikit sampai lah ke air terjun 3 (nama ni kitorang kasi sendiri). Sampai aje, semua kelaparan. So makan dulu. Rashid macam biasa, harus ambil gambar air terjun dulu.

Lepas makan, kami bantai mandi tak hengat.






tinggi panjat?


puas berendam dik?



Dalam pukul 1pm macam tu kitorang start turun lepas dah habiskan semua makanan. Sampai kat parking, borak kejap dengan Along. Then mandi tukar baju serta solat kat surau.



Lepas tu kitorang makan ayam penyet kat Batu 14 Langat. Lepas makan-makan, semua pon balik rumah masing-masing.

Lama sangat tak naik Nuang ni. Sabtu ni mungkin?

2 comments:

sweet tooth said...

puas tu mandi air terjun... sejukkk...

aliaaroslan said...

@sweet tooth memang puas kak. punyalah lama mandi, sampai lapar balik hehehe