Monday, May 25, 2015

Australia adventure : Day 4 : Perth City Centre, #aliaagoestoseeThor, Cicerello's & going to Sydney

Untuk hari ke-4 ni, aku memang takde plan nak ke mana-mana. Loqman pon kerja half-day, so aku decide nak jalan-jalan di Perth City Centre aje lah. Kebetulan member pulak pesan lagi sebijik charm Pandora, so ada lah arah tujuan. 

As usual aku memang bangun awal pagi dan dah siap kemas semua benda. Download gambar kat laptop jap, dengar-dengar lagu, then aku check out.


hallway

bilik aku



Aku check out siap-siap, orang Malaysia Hall pulangkan duit deposit, dan aku tinggalkan luggage kat situ je dan cakap akan ambil pukul 2.00pm nanti. Terussss pergi breakfast kat cafe depan Malaysia Hall tu, cafe tempat Loqman part-time. 

kita order bagel with smoked salmon pulak ok!

rocket dia pahit gilos so half aku buang. maafkan aku...
Settle breakfast dan Loqman langsung tak perasan aku the whole time aku dalam cafe tu dan hanya perasan bila aku dah nak keluar, aku pon jalan lah menuju ke city centre. 



Sampai kat city centre, tiba-tiba ada ramai navy tengah susun-susun kerusi dan musical instrument atas pentas kat tengah-tengah square tu. Yezzaaaaa ada free band show!!!




dress up day?
Aku pon layan band sambil baca buku. Sesekali aku sing-along lah kat lagu-lagu yang aku tau. Dannnnn...


Tengok adegan anak-anak orang putih berlenggeng bukak baju main air pancut.

Lepas tu aku jalan-jalan kat street mall dia, singgah minum kopi dan makan sweet potato pastry. 


Layan lah gambar kat sekitar city square dia okeh!







Nak dekat pukul 2pm tu aku pon menapak balik ke Malaysia Hall. Sampai situ, Loqman dah habis kerja. So kami solat di Malaysia Hall dan ambil luggage. 

sementara tunggu Loqman ambil kereta, snap gambar rumah ni. aku minat sungguh!

autumn katanya, tapi ada lagi hijau di situ.


Plannya nak terus ke Freemantle (Freo). Tapi singgah di area Curtin University dulu, Loqman nak beli barang katanya. Lupa nak snap gambar lah pulak. Lepas tu kami terus ke Freo. Since aku sampai kat Perth, seeeebookkkk Loqman ajak tengok wayang, Avengers to be exact. Macam kat Malaysia aku tak boleh tengok kan. Tapi, layanlah driver aku ni ha...


seeeeeeeee aku jumpa Thor ok!

Kat instagram aku letak hashtag #aliaagoestoseeThor kat semua gambar Oz aku, sebabnya, pelakon Thor, Chris Hemsworth tu kan dari Australia, so kekonon nak pergi jumpa dia. Amekkaw! memang jumpa, walaupon kat screen wayang hahahaha...

Kami kelaparan, tak makan lunch lagi masing-masing. So, dari tempat wayang area Freo tu, teruslah jalan kaki ke Cicerelo's untuk makan fish n chips. Sebelah Kaili's aje pon. 


licin dalam sekelip mata

suka kan snap gambar aku tak ready. keji lah.

Settle makan, terus kami ke Perth Airport, domestic departure hall. Sebelum boleh drop in luggage (2 hours before flight time), ngopi dulu kat Dome (again, what's with Dome???).

Lepas tu aku  drop in luggage, dan babai lah kepada Loqman. Thanks menjadi driver part-time!


Aku naik Jetstar untuk ke Sydney. Flight 4 jam 50 minit, from Western Australian to the other end of Australia, New South Wales. Tak dapat nak tidur sangat atas flight, perut rasa tak best tapi alhamdulillah sakit rusuk dah almost gone.

Dan, sepanjang atas flight memang aku dah pasang niat, sampai aje kat Sydney aku nak terus cek in bilik hotel. Kalau orang hotel suruh bayar pon aku rela!!!

0 comments: