Wednesday, March 4, 2015

KSK again

This time ada 3 orang akauntan dan sorang nurse yang join jadi volunteer di route kami. Wah, memunya nampak route Dang Wangi ni. Well, nak jugak tak kira.. 

Mother sampai risau, katanya dalam pada aku tengah busy sana sini, masih sempat lagi nak ke KSK. Kali ni aku rasa kena pergi sebab these next few weeks aku takkan dapat pergi, due to jalan, kerja, dan sebagainya. 

Kali ni, banyak makanan lebih, separuh daripada jumpah makanan yang disediakan tak dapat nak diberi. Sebabnya, homeless tak ramai. Mengikut cerita homeless yang ada, beberapa hari sebelumnya pihak berkuasa buat rondaan dan tangkapan. Siapa yang positif dadah dan alcohol level tinggi, kena tangkap. 

Walau macam mana pun, misi tetap kena teruskan. As usual satu set makanan ada makanan berat (nasi / burger), roti krim, biskut, buah dan air mineral. Kalau biskut dan air kita boleh carry forward sebab expiry date jauh lagi. Yang lain-lain kena give out. So kami bagi semua double set nasi, buah dan roti. Harapnya diorang boleh simpan roti dan buah untuk sarapan esoknya. 


Settle semua, memang penat. Tapi satisfy, alhamdulillah. 

Esoknya jetlag, bangun pukul 9am. Hadoi...

2 comments:

Ms Haslina said...

good jobs Aliaa dan kawan-kawan.

aliaaroslan said...

@Ms Haslina thank you kak has.. moga kaami terus istiqamah. kalau akak berminat, marilah join...